شهید جهانشیر ابوالحسنی

زندگینامه شهید جهانشیر ابوالحسنی

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید جهانشیر ابوالحسنی فرزند طاهر در سال ۱۳۴۱ در شهر امیدیه در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیطی تربیتی پرورش یافت و با فضائل نیک اخلاقی آشنا گردید. افراد خانواده را به کارهای نیک هدایت و دوستان را به راه راست رهنمون می‌نمود. رابطه‌اش با والدین بسیار مهربان و با فروتنی بسیار با آنها برخورد میکرد. دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند و وارد دوره دبیرستان شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی از طریق سپاه پاسداران آغاجاری بعنوان بسیجی به جبهه های نبرد اعزام شد.

شهید جهانشیر ابوالحسنی ضمن فداکاری و ایثارگری فراوان در تاریخ ۲۹/۰۷/۵۹ در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به فیض شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

من به جای دوری نرفته‌ام!

قدم‌خیر ابوالحسنی، خواهر شهید درباره‌ی برادر خود می‌گوید:

«برادرم قبل از انقلاب با شرکت در اعتصابات و راهپیمایی‌ها بر ضد رژیم شاهنشاهی یکی از مهره‌های فعال و موفق شرکت نفت به شمار می‌رفت و زمانی که اوضاع نابسامان شهر دیگر تحت کنترل ارتش نبود و دولت هیچ‌گونه آرامشی را تضمین نکرده بود، به همراه سپاهیان به نگهبانی از شهر خودشان می‌پرداخت»

در بخشی از وصیت‌نامه‌ی شهید آمده است:

«به خواهران و برادرانم بگویید که من به جای دوری نرفته‌ام؛ و اینکه برای من گریه نکنند؛ من نزد برادران شهید و همرزمانم رفته‌‌ام و سرانجام انتظارم سرآمد»



برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

One thought on “شهید جهانشیر ابوالحسنی

  • 29/04/2022 at 16:09
    Permalink

    روحش شاد و یادش گرامی باد

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *