شهید حمید مُلمُلی قلعه سفید(دلاوری)

وصیت نامه پاسدار شهید حمید دلاوری

تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

ایمان آرید به خدا و پیغمبرش و کوشش کنید در راهش بخواسته‌ها، جان‌های خویش این بهتر است شما را اگر باشید بدانید. سوره صف آیه ۱۰ تا ۱۱

با درود فراوان به امام عصر(عج) و نایب بر حقش امام خمینی و دعای خیر برای رزمندگان پیروز اسلام

اوّل سخنم را با امت قهرمان و شهید پرور آغاز می‌کنم؛ هر چند که می‌دانم لیاقتش را ندارم. ای امت حزب الله و همیشه در صحنه، با وحدت خود به این صدام لعین و ایادی آمریکا و شوروی نشان دهید که هنوز هم پاسخگوی ندای امام هستید.

ای مردم، قدر این امام بزرگوار را بدانید. وقتی امام صحبت می‌کند و به ما پند و اندرز می‌آموزد، باید همیشه به احترام او سکوت کرده و خوب صحبت‌های او را بسنجید و مورد عمل خود قرار دهید.

ای امت حزب الله و همیشه در صحنه نمازهای جمعه را فراموش نکنید که این ابرقدرت‌ها از همین اتحاد شما ترس و واهمه دارند. دعای کمیل روید و با ذکر مصیبت از گناهان بپرهیزید و تنها راه خدا را طی کنید. نماز جماعت را به خصوص نماز وحدت را حتماً روید تا پیمان شما مستحکم‌تر شود انشالله برای رفتن به کربلا و قدس عزیز آماده شوید.

دوم سخن با این [] بی‌خیال و بی‌دین است که اگر بخواهند به این راه کج خود ادامه دهند، بدانند که هیچ وقت به مقصد اصلی نخواهند رسید و در آخرت در آتش جهنم می‌سوزند و می‌گویند: ای کاش ما زودتر به فکر می افتادیم و تقاضا می‌کنند که خدایا ما را به آن دنیا برگردان تا جبران این همه گناه را کنیم. اما هیچ وقت خدا تقاضای آنان را قبول نمی‌کند. زیرا خدا می‌داند که اگر دوباره زنده شوند به همان کارهای ناپسند خود ادامه می‌دهند. در ضمن یک تذکر به این جوان‌های احساساتی که روز و شب در بازار آغاجاری ول می‌گردند. از شما می‌خواهم که از کارهایتان دست بردارید زیرا آخر عاقبت شما آتش جهنم است و این زنان و دخترانی که حجاب را حفظ نمی‌کنید، حجابتان را حفظ کنید. همانطوریکه چتری ماشین را روی ماشین می‌کشند تا صدمه به او وارد نشود.

سوم سخنم با خانواده مهربانم، که شما باید مانند کوه استوار باشید و به هیچ‌کس اجازه ندهید که خدای نخواسته در دل شما یأسی و ناامیدی به وجود آید. در ضمن ای مادر در رنجدیده‌ام، اگر جبران زحمات چندین ساله تو را نکردم مرا ببخش؛ زیرا تو فرزندت را در راهی دادی، که خدا این راه را ساخته و امیدوارم که تو مانند زینب(س) صبور و بردبار باشید. اگر جسدم پیدا شد با همان لباس‌های مقدس بسیجی خاک کنید. وقتی مرا خاک کردند، بگویید هر کس که می‌خواهد بر قبر من فاتحه دهد اول دعا برای تعجیل امام زمان(عج) و دعا برای امام خمینی و بعدا برای رزمندگان کند و بعد فاتحه بدهد.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

و السلام

حمید دلاوری

 ۱۸/۸/۳۶۲

بسیارند عاشقان، که معشوقشان مهدی نیست. دل در گرو دلبر نهاد و دلبر شان مهدی نیست. در کنار بسیاری از ویژگی‌هایی که برای انسان ذکر کرده‌اند از عشق نیز نامی به میان آورده‌اند. در انسان از آن جهت که انسان است خواستن و دل در گرو بستن یک معبود و معشوق است. منتها چیزی که هست تفاوت در انواع مطلوب‌ها و معشوق‌هاست. پس اصل عشق و خواهش و به معبود و معشوق در همه، فطرتا هست. اما اختلاف در نوع محبوب‌ها و معشوق‌هاست. انسانی خانه دل به صاحبخانه اصلی سپرده و دیگری خانه دل به غیر صاحبخانه گشوده. در این رهگذر فراوانند کسانی که به مهدی عشق ورزیده و به او از آن رو که محبوب خداست، حب دارند و حمید یکی از آنهاست.

به وصیت‌نامه‌اش که می‌نگری سراسر روح توحید را می‌بینی. سفارشش را که می‌خوانی آیات (وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ) را می‌بینی سخنش را از قرآن آغاز کرده است و ما را به تجارت می‌خواند که زیانی در آن نیست بلکه از عذاب دردناک(یو الفزع الاکبر) رهایمان می‌سازد و آن تجارت را ایمان به خدا و پیامبر و مبارزه با مال و جان در راه خدا معرفی می‌کند. او راه فلاح را در ایمان به خدا و پیامبر و مجاهدت در راه آن می‌داند اما به همین مقدار بسنده نمی‌کند، و از آن رو که عاشق مهدی است به او درود می فرستد و همچنین به نائب بر حقش و با این درود خط رهبری و ولایت را از  خدا تا پیامبر از پیامبر تا ائمه اطهار و در زمان غیبت تا امام خمینی (ولی فقیه) ترسیم کرده و حرکت امام را امتداد راه انبیا و امامان معصوم این برمی‌شمارد به اینگونه با یادآوری وحدت راه امام زمان و خمینی کبیر خط بطلان برم حرکت مهدی گرایی می‌زند که مهدی را خواهانند، اما او را در قفس ننگ و ظلمانی و دل‌های تاریک‌شان محبوس کرده‌اند. اشاره‌اش به وحدت مردم (واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو) را توجهش به نیرنگ‌های آمریکا و شوروی(ان کید الشیطان کانضعیفا) را، سفارش به اطاعت از رهبری اله و درک ارزش و قدر امام (اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم) را، توصیه‌اش بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر (و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه)را، و بیان سرنوشت اندوهبار و پشیمانی گناهکاران، امر به معروف و نهی از منکر، سفارش بر حفظ حجاب و اشاره‌اش به رفتن کربلا و قدس. ماهیت اعتقادی و ایدئولوژیکی انقلاب، توجه‌اش به نمازهای جماعت و جمعه، سنگرهای مبارزه را در ذهن تداعی می‌کند و عوامل پیروزی ما را در ایمان به خدا و رسول خدا و مجاهدت با اموال و نفوذ و حفظ وحدت در چارچوب اطاعت از عوامل رهبری می‌داند و از آن رو که عاشق مهدی است و دل به مهدی سپرده در لحظات آخر هم متوجه اوست و توصیه او بر لزوم دعا برای فرج امام زمان امام خمینی و رزمندگان اسلام، نمایانگر اتصال راه و هدف آنان است. او در یک کلام از جنود و سربازان مهدی است. زیرا روحش هماهنگ با او. پروازش به سوی خالق او، مسیرش مسیر اوست، عشقش متوجه اوست و در یک بیان عاشق مهدی است و عاشقان مهدی همه اینگونه‌اند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

رزمندگان اسلام پیروزان بگردان

فرج امام زمان هرچه سریع بگردان

زندگینامه شهید حمید مُلمُلی قلعه سفید(دلاوری)

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید حمید مُلمُلی قلعه سفید(دلاوری) فرزند غضنفر در سال ۱۳۴۵ در شهر آغاجاری در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیطی تربیتی پرورش یافت و با فضائل نیک اخلاقی آشنا گردید. افراد خانواده را به کارهای نیک هدایت و دوستان را به راه راست رهنمون می‌نمود. رابطه‌اش با والدین بسیار مهربان و با فروتنی بسیار با آنها برخورد میکرد. دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند. وی با آغاز جنگ تحمیلی از طریق سپاه پاسداران آغاجاری به جبهه های نبرد اعزام شد.

شهید حمید مُلمُلی قلعه سفید(دلاوری) ضمن فداکاری و ایثارگری فراوان در تاریخ ۲۲/۰۸/۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خرمشهر، پاسگاه زید به فیض شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *