زنده یاد مرحوم حسین جمعه اولی

زنده یاد مرحوم حسین جمعه اولی دربیستم مهر ماه سال ۱۳۴۰ در خانواده ای اصیل و متدیّن در علی آباد چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را با موفقیت در همین منطقه گذراند و برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به دبیرستان ساسان (شهید فارسیمدان)رفت. حسین از نوجوانی علاقه بسیاری به ورزش داشت و تا پایان عمر شریفش آن را رها نکرد. شروع انقلاب حسین را از ورزش به عرصه فعالیت های اجتماعی کشاند، پس از مدتی جذب مسجد و پایگاه شهید باکری گردید. او پس از شروع جنگ تحمیلی به عنوان یکی از اعضای فعال انجمن اسلامی و مسئول پایگاه مقاومت شهید باکری نقش عمده ای در جذب و هدایت نیروهای جدید به مسجد و جبهه ایفا کرد و مدت ها در جهت رفع محرومیت از عزیزان جنگ زده در بنیاد امور مهاجرین تلاش کرد.

او بارها داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و لحظه ای در دفاع از اسلام و انقلاب سستی ننمود. شجاعت و دلاوری این رزمنده بسیجی در         عملیات های شکست حصر آبادان(ثامن الائمه)، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی و پدافندي كوشك و رمضان زبانزد مسئولین و فرماندهان جبهه و جنگ در منطقه بود و به همین دلیل بارها در سمت فرمانده دسته انجام وظیفه        می نمود. حضور خالصانه اش در مراسم عزاداری ابا عبدالله (ع) و زنجیر زنی از عشق بی حدّ او به خاندان عصمت و طهارت حکایت می کرد. حسین از خیل مخلصانی بود که هیچ گاه از امتیازات قانوني و حق خود نیز بهره نبرد و خدمات خود را معامله با خدا می دانست که نباید هیچ امری را در آن شریک کرد و برای نمونه او در سال ۱۳۶۱ داوطالبانه به خدمت مقدس سربازی شتافت با این که می توانست از حضور داوطبانه خود در جبهه ها استفاده کند و به سربازی نرود.

در سال ۱۳۶۴ مسئولیت کمیته سوخت منطقه برعهده ایشان واگذار گردید،   امانت داری و صداقت این عزیز باعث شد که در سال ۱۳۶۵ مسئولیت بازرگانی شهرستان امیدیه و بعد از مدتی نمایندگی بازرگانی شهرستان ماهشهر نیز به عهده ایشان واگذار گردد. با ارتقاء بخش امیدیه به شهرستان و افتتاح فرمانداری، به عنوان مسئول امور اجتماعی فرمانداری شهرستان اميديه انتخاب شد. حضور موفّق و  شایسته ی این عزیز که سال ها با رویی گشاده و سعه ی صدر در حل مشکلات عزیزان همشهری تلاش کرد، هیچ گاه از خاطره ها محو نخواهدشد. محل کار و حتّی خانه این عزیز محلی برای رجوع و رفع مشکلات محرومان بود. در طي ۱۸ سال اخير همسر مهربانش ــ كه خود از خانواده ي محترم شهداست ــ پيوسته يار و همراه حسين بود و در پذيرايي و بذل توجه به محرومين و دلجويي آنها كوتاهي ننمود.

علاقه او به ورزش و اهمیت به سرنوشت قشر جوان منطقه باعث شد که در سال ۱۳۷۰ باشگاه فرهنگی ـ ورزشی پرسپولیس را تأسیس نماید و سپس عهده دار ریاست هیئت فوتبال شهرستان امیدیه باشد. او در این مدّت از تمامی تیم ها و    باشگاه های ورزشی حمایت کرد و ورزش را سدّی مستحکم در برابر حمله ی خانمان سوز اعتیاد به جوانان منطقه می دانست. او از سال ۷۹ تا ۸۳ به عنوان مسئول نمایندگی غلّه در شهرستان منصوب گردید و در سال ۱۳۸۲ با رأی بالای مردم به عنوان منتخب اول به عضویت شورای اسلامی شهر امیدیه انتخاب شد و تا هنگام وفات در تیرماه ۸۵ به عنوان نایب رئیس شورا خدمت می نمود.

مسئولیت های متعدّد زنده ياد حسيـن این ضرب المثل را در خاطـر تداعی می کند

که «شرف المکان بالمکین» آری، این مقام و منصب ها برای مرحوم جمعه اولی مایه ارزش و شرافت نبود بلکه او با کاردانی و اخلاص خود به این مناصب ارزش و اعتبار بخشید. یاد خُلق و خوی متین و آسمانی این مسافر، همیشه در قلب ها زنده است و امیدواریم که این آتش الهی هرگز در دل های پاک سرد و خاموش نگردد.

سرانجام این عزیز در تاريخ ۲۵/۴/۱۳۸۵ به جمع یاران شهید خود پیوست و در گلزار شهدای امیدیه با تشییع با شکوه مردم قدردان به خاک سپرده شد. روحش شاد.

 

خاطره ای به نقل از برادر غلامرضا امیریان

مرحوم حسین جمعه اولی در زمان جنگ، چندین سال مسئول پایگاه مقاومت شهید باکری بودند و مخلصانه فعالیت می نمودند. ایشان با اخلاق متین و پر جاذبه خود، تعداد زیادی از جوانان منطقه علی آباد را جذب پایگاه مقاومت و جبهه نمودند.

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *