زندگی نامه شهید ولی الله سرمکس

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾
(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.


شهید ولی الله سرمکس فرزند مندعلی در سال ۱۳۴۷ در شهرستان آغاجاری در خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیط تربیتی و دینی پرورش یافت و با فضائل اخلاقی و مذهبی آشنا گردید و افراد خانواده و دوستان خود را به انجام کارهای خوب و دینی هدایت و رهنمود می ساخت. وی همان ابتدا رابطه‌اش با والدین و اطرافیان بسیار خوب بود و با آنها با مهربانی و فروتنی بسیار برخورد می‌کرد و به همسایگان و دوستان در همه کارها کمک می کرد.

 وی دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند. سپس از ادامه تحصیل باز ماند. با توجه به فرا رسیدن زمان خدمت سربازی از طریق سپاه پاسداران آغاجاری اعزام و در گردان موتوری یگان محل خدمت به انجام وظیفه پرداخت. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد اعزام شد.

شهید ولی الله سر مکس با حضور دلاورانه خود در جبهه‌های نبرد ضمن فداکاری و ایثارگری‌های فراوان در تاریخ ۶۶/۰۹/۰۱ در منطقه عملیاتی ماووت عراق در عملیات نصر ۸ بر اثر اصابت ترکش خمپاره و مجروحیت شدید به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *