شهيد رشيد لركي

شهيد رشيد لركي در هشتم دي ماه سال ۱۳۴۶ در علي آباد (اميديه عليا) چشم به جهان گشود و تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در دبستان حافظ (شهيد عبدي پور) و مدرسه ي راهنمايي شهيد لهراسب آقاجري گذراند. ضرورت كمك به خانواده و تأمين معاش او را از ادامه تحصيل باز داشت.

   قبل از انقلاب در پخش اعلاميه ها و چسباندن تصاوير امام خميني (ره) با جوانان مسجد همكاري مي كرد و پس از انقلاب يكي از اعضاي فعال پايگاه مقاومت به شمار مي آمد. اگر چه بارها داوطلب اعزام به جبهه شده بود امّا به علت سنّ كم با مخالفت مسؤلين وقت مواجه شده بود.

   او سرانجام در ۱۸ سالگي به خدمت مقدس سربازي رفت و پس از طي دوره ی آموزشي در لشكر ۸۴ خرم آباد داوطلبانه به جبهه هاي نبرد شتافت، او به عنوان يكي از نيرو هاي شناسايي بارها به قلب خط دشمن زد و شجاعانه با مزدوران عراقي جنگيد. وي با انتقال مجروحين به پشت خط، جان عدّه اي از دوستانش را نجات داد و بارها مورد تشويق و قدرداني فرماندهان خود قرار گرفت.

   اين رزمنده جاويدالاثر آخرين بار در تاريخ ۳۱/۴/۶۷ در منطقه ميمك ــ سومار در حالي كه مسئوليت يك گروه عملياتي را بر عهده داشت، مردانه دربرابر دشمن ايستادگي كرد و از ناحيه پا مورد اصابت گلوله واقع شد و به جمع گل هاي ياس گمشده پيوست. عطر يادش در فضاي سينه ها جاودان باد.

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *