شهید احمدرضا احمدی

خواهر شهید درباره برادرش می‌گوید:

«برادرم با وجود سن کمی که داشت همواره مثل بزرگان صحبت می‌کرد. حتی توصیه‌های برای تنها نگذاشتن امام(ره) نیز حکایت از بزرگ اندیشیدن بود. به گفته خواهر شهید او برای شرکت در جبهه چند بار، تاریخ تولد خود در شناسنامه‌اش را دستکاری کرد و سرانجام هم به آرزوی قلبی خود رسید.»

در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است:

«همانطور که امام بزرگوارمان فرموده است مسئله جنگ را باید به زودی حل کنیم و راه کربلا و قدس را آزاد سازیم. بدانید که فرار از جنگ، جز ننگ نام و خشم خدا چیز دیگری نیست و این را بدانید که شهادت مرگ نیست، بلکه رسالت است. رفتن نیست، جاودانه ماندن است. جان دادن نیست، بلکه جان یافتن است. مردن نیست، تولد است. سکوت نیست، فریاد است. تنفر نیست، عشق است.»

زندگی‌نامه شهید احمدرضا احمدی

 شهید احمدرضا احمدی فرزند زاهد در سال ۱۳۴۷ در شهر آغاجاری در خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیط تربیتی پرورش یافت و با فضائل نیک اخلاق آشنا گردید و افراد خانواده و دوستان خود را به انجام کارهای نیک هدایت و رهنمود می‌نمود. رابطه‌اش با والدین بسیار مهربان و با فروتنی بسیار با آنها برخورد می‌کرد. دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت سپری کرد سپس وارد دوره دبیرستان شد و موفق به اخذ دیپلم گردید. پس از آن به استخدام شرکت نفت درآمد و در مراکز صنعتی مشغول به کار شد و با آغاز جنگ تحمیلی از طریق سپاه پاسداران آغاجاری به عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد اعزام شد.

شهید احمدرضا احمدی در تاریخ ۴/۴/۶۷ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در عملیات پدافندی به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

One thought on “شهید احمدرضا احمدی

  • 23/03/2021 at 23:48
    Permalink

    شهید احمدی در تک عراق در جزایر مجنون در تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۶۷ مفقودالاثر شد و پیکر پاکش در سال ۷۷ به زادگاهش در آغاجاری بازگشت و در گلزار شهدای آغاجاری به خاک سپرده شد
    روح همه شهدا شاد و یادشان گرامی باد
    شادی روح شهدا فاتحه و صلوات

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *