شهید اسفندیار طاهری

وصیت‌نامه شهید اسفندیار طاهری

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ

خدا دوست دارد کسانی را که در راه او جهاد کنند با دشمن مقابله می‌کنند چون سدی آهنین و استوار در صف واحد

قبل از هر چیز پدر و مادر مهربان، همه از آن خدا هستیم و بازگشت همه به سوی اوست. شما خوب مطمئن هستید که همه ما در این دنیا مسافر هستیم. امروز و فردا باید به جایگاه ابدی‌مان برویم. جایگاهی که چنانکه اعمال من و تو مورد رضای خدای تبارک و تعالی واقع شود، در نور الهی قرار می‌گیریم؛ در غیر اینصورت در ظلمت و تاریکی.

شما ای پدر و مادر مهربان، چه خوب است این مرگ را قبل از اینکه او به سراغم ما آید، ما از آن استقبال کنیم و سراغ او برویم؛ و شما خوب می‌دانید، مرگ من انتخابی بود؛ و آن چیزی بود که آرزوی نهایی من بود. آن هم چه مرگی، کشته شدن در راه خدا.

پدر و مادر مهربان، همین برای تو بس، به خدا قسم که خودتان خیلی خوب مرا می‌شناسید، این راهی است که من دعا می‌کنم که در آن قرار گرفته‌ام و آرزوی نهایی من بود.

پدر بزرگوار، فقط ناراحت هستم که نتوانستم زحمت‌های پدرانه تو را جبران کنم و خیلی دوست داشتم باشم، تا بتوانم جبران  زحمت‌های تو را بکنم. راستی که من اگر ۶۰ سال برای تو زحمت بکشم، به اندازه یک زحمتی که تو برای من کشیدی جبران نمی‌شود. پدر عزیزم، خیلی دوست دارم که در این موقعیت، تو را ببینم؛ ولی رسیدن به الله خیلی از دیدن تو برای من بهتر است.

اما تو ای مهربان مهربان، قبل از هر چیز سلام و درود گرم بر تو و دست‌های رنج کشیده تو، که من در آن بزرگ شده‌ام؛ مادر جان؛ آن شبی که برایم تعریف کردی که در زمان طفل بودن تو، چشم‌هایم شبکور بود و افتادم در گودالی با گهواره. هرگز آن را از یاد نخواهم برد. مادر، شیر پاکت را حلالم کن و تو مرا ببخش و اینکه از تو خداحافظی نکرده‌ام. مادر جان، باید خدا را شکر کنی که فرزندی را بزرگ کرده‌اید و آن را در راه خدا از دست داده‌ای.

خانواده محترم خودم، وظیفه شما در قبال سپاه پاسداران این است که شما هیچ منتی بر سپاه نگذارید و بگویید فرزند ما پاسدار بود. لذا کاری برای‌مان انجام بدهید! من در راه سپاه شهید نشدم و اشتباه نکنید من دیگر می‌رفتم و وظیفه شرعی خودم را انجام می‌دادم و خدا من را زنده کرده و خودش[…]  مرا گرفت؛ و در ضمن سپاه پاسداران حکم خدا را اجرا می‌کند، حتی اگر تمام مردم روی زمین مخالف این حکم باشند. زیرا من و امثال من که شهید می‌شویم، برای اجرای حکم خدا بر روی زمین است.

پدر و مادر مهربان، من را در دهات (کت) همان جایی که قبرستان فامیل‌های خودمان هستند خاک بکنید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

فرزند شما اسفندیار طاهری

 

 

 

زندگینامه شهید اسفندیار طاهری طلا گرم

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید اسفندیار طاهری فرزند ماندنی در سال ۱۳۳۹ در شهر آغاجاری دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیطی تربیت پرورش یا و فضائل نیک اخلاق آشنا گردید و پدر و مادر و افراد خانواده را به کارهای نیک هدایت و دوستان را به راه راست رهنمون می نمود. رابطه‌اش با والدین بسیار مهربان و با فروتنی بسیار با آنها برخورد می‌کرد و پس از سپری کردن دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در کنار پدر خود مشغول به کار شد با پیروزی انقلاب وارد سپاه شد و به عنوان پاسدار به خدمت انجام وظیفه پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی از طریق سپاه آغاجاری به مناطق جنگی اعزام شد.

شهید اسفندیار طاهری ضمنا فداکاری و ایثارگری فراوان در تاریخ ۸/۹/۶۰ در منطقه عملیاتی محور اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *