شهید بایرام حسین پور

شهید بایرام حسین پور در اوّل فروردين سال ۱۳۳۶ در خانواده ای پاک و مؤمن در یکی از روستاهای اردبیل دیده به جهان گشود وبعد از مدتي همراه با خانواده اش به امیدیه مهاجرت کرد.

   اغلب مردم امیدیه پيرمرد زحمتكشي را كه با لهجه ي شیرین ترکی به خرید وسایل ایمنی مشغول بود، مي شناختند. پدر یک عمر با تلاش و زحمت در کسب روزی حلال سعي نمود و به عنوان فردی قابل اعتماد به اكثر منازل قدم می نهاد، بايرام فرزند پدری زحمتکش و مهربان بود و از کودکی به فراگیری نماز و قرائت قرآن مي پرداخت و سعی می کرد با تلاش خود کمک حال پدر و خانواده باشد.

   او تحصيلات خود را تا كلاس اول راهنمایی ادامه داد و برای رفع نیاز مادی خانواده مشغول به کار و فعالیت شد. بعد از مدتی به خدمت مقدّس سربازی اعزام شد و به مدّت دو سال در شهر تهران به انجام وظیفه مشغول بود. بعد از اتمام خدمت مقدّس سربازی به خوزستان عزیمت نمود و در شرکت ملّی نفت مشغول به کار شد.

   شهيد بايرام در سال ۵۹ با پيروي از سنّت رسول اکرم(ص) ازدواج نمود که حاصل این پیوند مبارک دو فرزند می باشد. او همسری مهربان و پدری فداکار بود و تا آخرین لحظه از هرگونه کوشش برای تربیت فرزندان خود دریغ نکرد. همسر شهید نقل می کند که شهیـد همیشه سفارش بچّه ها را به من می كرد و می گفت: فرزندانم

را خوب تربیت کن.

   شهید بایرام حسین پور از اعضاي فعال بسیج صنعت نفت بود و در برنامه های فرهنگی و نظامی بسیج شرکت گسترده اي داشت.

   سرانجام این شهید والامقام در یکی از مأموریت ها، در جاده ي اميديه ـ ماهشهر در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۶۱ به درجه ي رفیع شهادت نايل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای امیدیه به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *