شهید بهمن فاریابی

زندگینامه شهید بهمن فاریابی

خون سرخ نام شهدا جوهره ظفرمندی رشادتها بر بالین تاریخ است. اینان شهامت‌ها را به تاریخ آموختند که بیاموزیم که در مرز میان حق و باطل می‌بایست عاشقانه  بر پلیدی‌ها فائق آمد و شهید بهمن فاریابی بدیده‌ی یقین عشق و عاشقی را دریافت.

شهید بهمن فاریابی در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای بی‌بضاعت دیده به جهان گشود و بهمن از آوان کودکی علاقه وافری به مطالعه بر سیره پیامبران و ائمه اطهار اظهار نمود؛ زیرا که مکتب را بدون ولایت ناقص می‌دانست. بهمن با فقر زیست و با فقر به دنبال معشوق خویش […] تلاش و جهاد را برگزید. در مقطع دوم راهنمایی روزها را به کار مشغول بود و شب‌ها به تحصیل ادامه می‌داد تا بتواند مخارج خانواده خود را تامین کند. یکی از سوال‌هایی که افکار شهید بهمن را به خود مشغول می‌نمود این بود که «چرا تعدادی از مردم همیشه در ناز و نعمت و تعدادی دیگر شب‌ها گرسنه سپری می‌نمایند؟»

بعد از هجوم استکبار جهانی در لوای جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان احساس حماسه‌ای او را به موضع‌گیری بر علیه برافروزندگان جنگ می‌شوراند و پس از الحاق به واحد بسیج به جبهه جنگ اعزام شد. در اولین رشادت‌ها او جانانه در عملیات فتح‌المبین شرکت جست و سپس در تاریخ ۲۳/۴/۶۱ در منطقه عملیاتی کوشک، در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *