شهید بیژن ضرغام پور

زندگینامه شهید بیژن ضرغام پور (به گفته برادر شهید)

بسم الله الرحمن الرحیم

برادرم شهید بیژن ضرغام پور در درس و دوران دبیرستان شاگردی ممتاز بود و درس‌های او تا آنجایی که من خبر داشتم بسیار خوب و در سطح بالایی بود. در هنگام اشکال درسی با من مشورت می‌کرد و به اتفاق هم مسائل درسی را حل می‌کردیم؛ و من خودم تا آنجا که خبر دارم وقتی با هم تبادل نظر می‌کردیم، بسیار خودم را پایین می‌دیدم. چون ایشان از لحاظ فکری و نیروی خدادادی و استعداد بسیار غنی بودند و درس‌ها را بسیار راحت و خوب فرا می‌گرفتند. در هنگام تحصیل، معلومات درسی را در کار پیاده می‌کردند و چون رشته برادرم در هنگام تحصیل برق و الکترونیک بود ایشان در تابستان بعد از پایان سال تحصیلی، مشغول کار می‌شدند و معلومات دینی خود را که برق-الکترونیک بود در کارها به کار می‌بردند.

برادرم شهید بیژن ضرغام پور در هنگام تحصیل بودند که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(رضوان الله علیه) به پیروزی رسید و برادرم در آن موقع بعد از درس به اتفاق بچه‌های آغاجاری که بچه‌های پاک و انقلابی و سرشار از عشق به امام امت و اسلام بودند، تصمیم به پاسداری از انقلاب و اسلام گرفتند. برادرم با فعالیت چشمگیری که داشت علاقه خویش را در حراست از اسلام نشان داد و در تمام فعالیت ها با بچه‌ها همکاری می‌کرد تا اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد و برادرم شهید بیژن ضرغام پور، مانند سایر بچه های دیگر در سپاه شرکت کرد و فعالیت‌های چشمگیری از خود نشان داد.

ما خانواده شهید تاجایی که خبر داریم می‌دانیم که بیژن ضرغامپور عاشق سپاه بود و بسیار علاقه به سپاه داشت و بیشتر وقت خود را در سپاه می‌گذراند و من خودم خاطرات فراوانی از آن دوران دارم. ایشان وقتی به منزل می‌آمد، مادرم خیلی خوشحال می‌شد و ما آرزو داشتیم که مدت بیشتری پیش ما بماند؛ ولی ایشان کار سپاه و اسلام را بیشتر ترجیح می‌دادند و زندگی راحت و ناز و نعمت را کنار می‌گذاشتند و به سپاه می‌رفت. برادرم شهید بیژن ضرغام پور در بیشتر حمله‌های بزرگ شرکت داشت و عاشق جبهه بود و همیشه وقتی از جبهه می‌آمد ما همه خیلی خوشحال می‌شدیم و بوی جبهه از او تمام منزل را عطر افشانی می‌کرد. ایشان چون پاسداری دلاور بودن از طرف سپاه مسئول آموزش اعزامیان به جبهه شدند و خاطرات و عکس‌هایی که از ایشان داریم نشان دهنده افتخار سپاه پاسداران آغاجاری بود؛ چون ایشان در آموزش دادن افرادی که برای جبهه ثبت‌نام می‌کردند، بسیار ابتکار داشت و آنها را برگزیده و بسیار آماده برای جنگ با صدامیان کافر می‌کرد. ایشان افراد بیشماری را مورد آموزش و تربیت قرار داده و جهت جنگ دشمنان اسلام راهی می‌کرد و من خود از صحبت‌های برادرم و اینکه آگاهی از فعالیت‌های وی در تربیت افراد برای اعزام به جبهه دارم وی را افتخار سپاه پاسداران آغاجاری می‌دانستم.

فعالیت‌های برادرم شهید بیژن ضرغامپور ادامه داشت تا اینکه حمله بزرگ برای آزاد کردن کربلا در گرفت و اصلاً هدف رزمندگان اسلام آزاد کردن کربلا و بعد قدس عزیز است. برادرم در این حمله حماسه آفرید و با رشادت و دلیری با صدامیان کافر جنگید و برادرم در این حمله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با شهادت برادرم امت حزب الله آمادگی خود را بیشتر جهت نبرد با صدا میان کافر و دشمن اصلی مسلمانان یعنی آمریکای جنایتکار حفظ نمود.



برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *