شهید حسن عباسی‌نیا

بارالها

دل‌های ما جوانان مسلمان این دیار عاصی از عملکر حکومت‌های پهلوی با پدران و گذشتگان ما و همچنین در عصر ظهور خمینی بت‌شکن مثل بهار همیشه زنده و با نشاط و در حال جوانه زدن است. ان‏شاءالله کماکان باقی ماندگار بماند آمین یا رب العالمین

اما شما خواهر و برادر عزیزم ضمن انتظار از همراهی با نهضت پیش آمده، دغدغه پدر از جلوگیری عوامل پهلوی از ادامه تحصیل در دوره نهضت با بیسوادی و همچنین جانبازی پدرش و شهید شدن پدر بزرگش در جهاد عشایر عرب خوزستان طبق فتوای مرجع تقلید آیت الله طباطبائی یزدی با استعمارگران انگلیسی و تبعیدی کل خانواده در آن زمان از محل سکونت آبا و اجدادی به دیگر دیار بلاد ایران زمین با توجه به صبر و سلوک اتخاذ شده از ائمه اطهار علیه السلام کوشا باید تا کانون خانواده کماکان گرم و محفوض باقی بماند ان‏شاءالله.

فرزندتان حسن

مرداد ۵۷

زندگینامه شهید حسن عباسی‌نیا

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید حسن عباسی‌نیا فرزند عبید در سال ۱۳۳۷ در شهر آبادان در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیطی تربیتی پرورش یافت و با فضائل نیک اخلاقی آشنا گردید. شهید عباسی‌نیا در انجام فرائض مذهبی علی‌الخصوص نماز و روزه دقت بسیار داشت و آنها را خالصانه بجای می‌آورد. افراد خانواده را به کارهای نیک هدایت و دوستان را به راه راست رهنمون می‌نمود. رابطه‌اش با والدین بسیار مهربان و با فروتنی بسیار با آنها برخورد میکرد.

شهید حسن عباسی‌نیا در تاریخ ۲۸/۰۵/۵۷ بعنوان نیروی مردمی در شهر آبادان بر اثر بمباران هوایی به فیض شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *