شهید حمید امیری

معرفی‌نامه

گروهبان سوم وظیفه، حمید امیری دارای  شناسنامه شماره ۱۱۶ متولد ۱۳۳۴ صادره از شادگان جمعی تیپ ۳ ابوذر شهرستان سرپل‌ذهاب وابسته به لشکر ۸۱ زرهی استان پنجم، را جهت هرگونه همکاری چه در امور نظامی و چه در امور غیر نظامی (فرهنگی) معرفی میگردد و نمایان شدن استعدادهای خلاقه و سازنده ایشان چنان در اوضاع این تیم موثر و مثمر ثمر بود، که تا مدتها نبود او را احساس خواهیم کرد.

نامبرده در تاریخ ۱۵/۵/۱۳۵۶ به خدمت زیر پرچم اعزام گردید و در طی دوران انقلاب یکی از فعال‌ترین عناصر انقلابی بوده. وی با فرمان امام در مورخه ۱۳/۹/۱۳۵۷ برابر با سوم محرم الحرام سال گذشته پادگان را ترک کرد و باز همان به فرمان امام در مورخه ۶/۱۲/۱۳۵۷ به محل خدمت خود مراجعت نمود و از تاریخ فوق همکاری خود را بلاانقطاع با این کمیته آغاز کرد. ایشان در کلیه امور فعال بوده و ستایش همگان را برانگیخته است. در ضمن نامبرده در تاریخ ۲۰/۱/۱۳۵۸ از خدمت ترخیص گشت؛ ولی به دلیل نیاز کمیته به افرادی مانند ایشان از او تقاضا به عمل آمد که به مدت یک ماه در این کمیته به طور افتخاری خدمت نماید و ایشان با کمال میل این وظیفه را قبول نمود و اکنون یک ماه و بنا به تقاضای ایشان از این کمیته ترخیص می‌شود. لذا برای کمک به سازندگی و پیشبرد هدف‌های انقلاب و برای پاسداری از از انقلاب، ایشان می‌توانند این وظیفه را به نحو احسن انجام داده و مورد تایید این کمیته است.

سرپرست کمیته نظامی انقلاب اسلامی پادگان ابوذر

زندگینامه شهید حمید امیری

شهید قلب تاریخ است

شهید حمید امیری در سال ۱۳۳۴ چشم به جهان گشود و دوره دبیرستان خود را در آبادان به پایان رسانید و سپس در پالایشگاه آبادان مشغول کار شد و بعد از یکسال به سربازی فراخوانده شد؛ که در این دوره از خدمت مثل گذشته خدمات صادقانه و چشمگیری در امور نظامی و غیره با ایمان به اسلام راستین و مبارزه با افراد فرصت طلب و منافق از خود نشان داده بود که پس از پایان خدمت سربازی مراتب فوق به تایید ارتش جمهوری اسلامی ایران رسیده و پیوست می‌باشد.

بعد از پایان خدمت سربازی و برگشت به سر کار خود همیشه در تلاش و کوشش در راه خدا بود و زندگی خود را بر مبنای اسلام و قرآن پی‌ریزی کرده بود و دنیایی از صداقت محبت صفا و صمیمیت بود؛ که یاد و در دل دوستان و کسانی که او را می‌شناسند همیشه جاوید خواهد ماند و بر طبق عقیده اسلامی و اعتقادات قلبی و توصیه امام، شهر خود آبادان را ترک ننمود و به همگان دلداری می‌داد و هر شهیدی را بر دوش می‌کشید و هر مجروحی را به بیمارستان می‌رساند و هر محتاجی را کمک می‌کرد و به همه امید می‌داد و هر خطر و ناراحتی را با جان و دل میرخرید؛ هر ماموریت سختی را با موفقیت به پایان رسانید و سرانجام در روز جمعه ۱۹/۱۰/۳۵۹ ساعت ۹:۳۰ صبح به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای انقلاب اسلامی امیدیه به خاک سپرده شد.

شهیدی از پالایشگاه آبادان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *