شهید رضا یوسفی

‌‌

زندگینامه شهید رضا یوسفی

شهید رضا یوسفی فرزند فرج‌الله به شماره شناسنامه ۴۷ در سال ۱۳۴۱ در یک خانواده مذهبی و کم درآمد روستای گرگری از توابع شهرستان امیدیه دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در روستا سپری و بعد دوره ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند. پدر شهید از کارگران شرکت نفت بوده که با توجه به نبود تسهیلات زندگی روزهای سخت و پر مشقتی را می‌گذراند. با توجه به نبودن مدرسه راهنمایی و دبیرستان در روستا برای ادامه تحصیل به شهر آغاجاری و امیدیه آمده و هر دو دوره را با موفقیت سپری کرد و شروع انقلاب اسلامی و خیزش ملت ایران او هم هنگام انقلاب با جمعی از دوستانش برای نظم و نگهداری پیام‌ها و اطلاعیه‌های انقلابی شبانه‌روزی فعالیت می‌نمود.

شهید شخصاً جهت عمران و برق‌کشی روستاییان فعالیت می‌کرد. پس از تشکیل سپاه پاسداران وارد سپاه شد و در سپاه شهرستان رامشیر مشغول به خدمت گردید. بعد از یک سال به سپاه امیدیه منتقل شد و هنگام شروع جنگ تحمیلی عازم میدان نبرد گردید در عملیات‌های مختلف شرکت می‌کرد.

تا این که در تاریخ ۲۴/۲/۱۳۶۰ در محور جاده آبادان خرمشهر در مقابل نیروی عراقی در سنگر موضع گرفته بودند، که بر اثر اصابت خمپاره به فیض شهادت نائل آمد. پیکر شهید پس از انتقال به بیمارستان تشییع و در قطعه شهدای شهرستان امیدیه به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *