شهید رمضان برم‌شوری

زندگینامه شهید رمضان برم‌شوری

شهید رمضان برم‌شوری در تاریخ ۲/۱/۱۳۴۰ در خانواده مذهبی در شهر آغاجاری دیده به جهان گشود. ایام کودکی را تحت تربیت اسلامی با دستورات اخلاقی آشنا و در کسب فضایل اخلاقی تلاش می‌نمود. دوره ابتدایی را با تلاش و جدیت در امر تحصیل  با موفقیت به پایان رساند و جهت ادامه درس وارد مدرسه راهنمایی گردید. با توجه به کمک در تامین معاش خانواده تا سیکل ادامه تحصیل داد و سپس به کار پرداخت با شروع حرکت‌های انقلاب علیه رژیم طاغوت پهلوی همگام با ملت شهید پرور ایران، در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضور داشت و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) با حضور در مساجد و محافل مذهبی و همکاری زیادی با برادران حزب الله داشت.

شهید رمضان فردی خوش اخلاق و رابطه صمیمی و مهربان با خانواده و دوستان و کمک به محرومین و رسیدگی نسبت به آنها در رضا الهی می‌کوشید. تقید زیادی نسبت به فرایض دینی داشت و آنها را خالصانه به جا می‌آورد. با حضور در اجتماعات مذهبی و برنامه‌های مساجد عشق خود را نسبت به اسلام و اهل‌بیت(علیهم السلام) ابراز می‌نمود

در جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد خالصانه حضور و رشادت‌های زیادی از خود نشان داد. در حالی که جهت خدمت سربازی در تیپ ۵۵ هوابرد شیراز مشغول خدمت بود و مدت ۲۲ ماه عاشقانه در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمنان جنگید؛ به طوری که در منطقه رقابیه مجروح، و سرانجام بعنوان آرپیچی زن، در عملیات مسلم بن عقیل، در منطقه گیلانغرب (سومار) شرکت و به همراه چهار تن از دوستانش در تاریخ ۹/۷/۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

و‌السلام

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *