شهید زاهد محمد سعیدی

زندگینامه پاسدار شهید زاهد محمد سعیدی

 در سال ۱۳۴۳ در میانکوه در میان خانواده مستضعفی پا به عرصه حیات نهاد و پس از طی دوران طفولیت همراه سایر همسالانش به مدرسه رفته و در دبستان شهید مندنی زاده به تحصیل مشغول شد. پس از طی دوران دبستان به تهران رفته و سال اول راهنمایی را در آنجا با موفقیت پشت سر نهاد؛ در مدرسه راهنمایی شهید مصطفوی ادامه تحصیل داد. بعد از طی دوره راهنمایی وارد دبیرستان شهید قاسم اتابک به درس خواندن پرداخت و تا کلاس چهارم را با موفقیت پشت سر نهاد؛ لیکن به علت مشکلات مالی نتوانست به تحصیل ادامه دهد و برای کمکی به پدر پیر و نابینایش به کار کردن پرداخت تا چرخ زندگی خانواده از گردش نیافتد. این ایام مصادف با دوران انقلاب اسلامی ایران بود. شهید نیز همدوش سایر مسلمین فعالانه همواره سخنان امام را آویزه گوش قرار می‌داد و با جان و دل در راه اسلام و قرآن به مبارزه با طاغوت زمان می‏پرداخت. سنگر مسجد را هیچگاه خالی ننهاد و نمازش را به جماعت در مسجد میخواند در گرمای طاقت فرسای آغاجاری با زبان روزه به کار کردن مشغول می‏شد. در این ایام بود که بنا به توصیه خانواده همسر اختیار نمود و برای گذران زندگی فعالیت خود را بیشتر نمود.

‏‏‏شهید به پدر و مادرش احترام فراوان می‏گذاشت و برادران و خواهرش را بسیار دوست داشت و آنها را همواره راهنمایی می‏کرد. بسیار خوش قلب و رئوف بود و در برخورد با مردم در سلام کردن پیش دستی می‏جسته به ورزش علاقه داشته و در کنار پرورش جسم، به پرورش روح نیز می‌پرداخته. کتب اسلامی را فراوان مطالعه می‌کرد و آثار استاد شهید مطهری را چون گوهری گرانبها می‏پنداشته؛ از قرآن در اوقات فراغت دریغ نمیکرد. سرانجام برای یاری دادن به رزمندگان و پاسخ به ندای امام: «جوان‌ها جبهه را خالی نگذارند» در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۶۱ به بسیج رفته و پس از طی دوره آموزشی در دوره به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و در مرحله اول عملیات رمضان با رمز صاحب الزمان ادرکنی…

 

زندگینامه شهید زاهد محمد سعیدی

خداوند دنیا را آفرید آنچنان که عشق را آفرید و از دنیا باید نقطه ارتقا عشق انسان به نوری از انوار الهی شود. شهید زاهد محمد سعیدی با اشتیاق عمل نمود و چون دلباختگان نوای سوز و گداز عشق را با آوای نی هویدا کرد که ای نازنین عشق در نهادم در کدامین وادی جویای معشوق باشم و با کدامین عبادات در انتظارش به سرایم که باده عشق هستی هستی ام را بهم مسخره گرفت و کیان عبودیت و اخلاص آن را به ورطه فراموشی سپرده.

وی به سال ۱۳۴۳ شمسی در خانواده مستضعف پا به عرصه وجود نهاد. دوره تحصیلات شهید دوره تحولات روحی و معنوی شهید بوده. بعد از سپری کردن دوره ابتدایی پایه اول راهنمایی را در تهران گذراند و پس از مراجعت از تهران در هنرستان شهید اتابک محصل بود. همزمان در پایه چهارم دبیرستان به علت مشکلات مالی در مخارج خانه به پدر و مادر پیر و نابینایش کمک میکرد. شهید زاهد مجاهد خستگی ناپذیر که در دو جبهه اقتصادی، یعنی تلاش برای خانواده و در تحولات انقلاب فعالیت چشمگیری داشت. سخنان امام او را عاشق و مبارزه‏گری دیگر ساخته بود. سنگر مسجد را رها نمی‏کرد و از ثواب نمازهای جماعت حداکثر استفاده را می‏نمود؛ با زبان روزه در گرمای طاقت فرسای خوزستان کار می‏کرد. بنا به توصیه خانواده همسری اختیار نمود. ندای هل من ناصر ینصرنی کربلا را در سخنان امام خمینی تشخیص داد و سرانجام با شرکت در عملیات خونین رمضان در ۲۳/۴/۱۳۶۱ پاداش و عیدی بزرگ خود را از خداوند متعال بگرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شاد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *