شهید سید مهدی مصطفوی

زندگینامه شهید سید مهدی مصطفوی

به نام خدایی که ما را آفرید، به نام خدایی که به ما جان داد، به نام خدایی که به ما شکل داد، به نام خدایی که به ما روح داد، و به نام خدایی که به ما روزی داد تا از آن استفاده و از آلودگی و گناهان مبرا باشیم

قسمتی از وصیت نامه شهید

شهید سید مهدی مصطفوی در سال ۱۳۴۱ در امیدیه متولد شد و از نوجوانی در جلسات مذهبی شرکت می‌کرد. روحی ناآرام داشت و همین باعث می‏شد تا در یک جا قرار و آرام نگیرد. از آوان کودکی مسائل دینی را با شور خاص رعایت می‌کرد و خود را در اجرای فرائض دینی مقید می‏دانست دوران مدرسه و دبیرستان کم‌کم با جنایات رژیم پهلوی آشنا شد و در سال‏های سیاه حکومت پهلوی به همراه برادران بزرگترش فعالیت‏های گسترده‏ای در این زمینه داشت و در آن زمان همیشه در تعقیب قرار می‏گرفت ولی همیشه به فعالیت خود ادامه می‏داد. در روزهای سرنوشت‏ساز انقلاب اسلامی به پخش نوار و اعلامیه‌های امام اقدام می‌نمود. شهید سیدمهدی صادقانه و خالصانه خود را وقف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‏نمود تا تمام وقت خود را در راه پاسداری از دستاوردهای انقلاب صرف می‏نمود و همچنین به امور درسی خود هم رسیدگی می‏کرد و در پایان درس موفق به اخذ دیپلم هنرستان رشته مکانیک گردید.

شهید سید مهدی مصطفوی بعد از تجاوز و هجوم رژیم بعثی عراق به خاک کشور عزیزمان مشتاقانه به سوی جبهه‏ها شتافت (سوسنگرد، آبادان، خرمشهر) به طوری که روزهای متوالی و بدون مرخصی در جبهه‏ها حضور داشت و مخلصانه در راه امام انقلاب نبرد می‏نمود و شجاعانه ده‏ها تن از نیروهای بعثی عراق را به هلاکت رساند.

شهید مهدی از آنجا که عشق به شهادت داشتن و شهید شدن در راه خدا را مردن به حساب نمی‏آوردند. در روز ۱۰/۷/۱۳۵۹ به عنوان آرپیچی‏زن چند تانک و نفربر دشمن را به درک واصل نمود و در هنگام شب بعد از عملیات توسط ستون پنجم خائن و مزدور به کشور مقرر این شیردلان را شناسایی نمودند و به وسیله توپ هلیکوپتر جمعی از یاران امام زمان را به خاک و خون غلطاندن و به دیار حق شتافتند به طوری که در قسمتی از وصیت نامه خود قید کرده است:

که همه ما رفتنی هستیم و به سوی خدا میرویم؛ پس به شما گوشزد می‏کنم که برای هیچ یک از کسانی که به خاطر قرآن و اسلام شهید می‌شوند ناراحت و غمزده نباشید در قسمتی دیگر بیان نموده‏اند خدا را شاهد است تا آخرین قطره خون از این لباس(لباس سپاه) حمایت کردم

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

روحش شاد و راهش مستدام باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *