شهید شاپور طاهری

زندگینامه شهید شاپور طاهری

بسم الله الرحمن الرحیم

َلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

به شهیدان راه حق مرده نگویید، آنان زنده‏اند ولیکن شما نمی‏دانید. (قرآن کریم)

شهید طاهری در سال ۱۳۳۹ در شهرستان امیدیه به دنیا آمد. ایشان متولد شده از خانواده پاک مومن بود. وی تمام کوشش خود را در این راه به خرج می‌داد که انشالله روزی مستضعفین از زیر یوغ و چپاولگران آزاد شوند. پدر شهید کارگر مستقلات شرکت نفت امیدیه بود.  از عدم آگاهی منطقه سخت خون دل میخورد و همیشه در این فکر بود که انشاالله مردم کسب آگاهی نمایند. تمام سعی و کوشش خود را در این راه به خرج می‏داد. و این بود که در این راه با ارگانهای انقلابی منطقه، نظیر انجمن‏های اسلامی جوانان کت و امور پرورشی بهمئی در تماس بود و رهنمودهای لازم را از طرف سپاه ارائه می‏داد.

در سال ۱۳۴۵ به کلاس درس و و دوران ابتدایی و راهنمایی را گذراند و در سال ۱۳۵۸ مدرک دیپلم خود را گرفت. در سال ۱۳۵۹ به سپاه رفت و در این ارگان مقدس الهی شروع به فعالیت نمود. البته با شوق و اشتیاق فراوان در مدت خدمت در سپاه، مسئولیت بسیج امیدیه را به عهده گرفت و تمام سعی خود را در این راه به خرج داد تا بتواند جای خالی برادران را در پشت جبهه پر کند و این کارش با موفقیت کامل همراه بود.

 در ابتدای انقلاب جوانان شهر، محلات امیدیه را تقسیم بندی کرده و مامور نگهبانی از محله خود شدند که ایشان هم جز همین جوانان بودند.

طاهری عاشق جبهه بود اما هر کاری می‌کرد، اجازه نمی‏دادند که به جبهه برود و بعد از چندمین بار با ریختن اشک شوق و گریه و ناله به جبهه بستان اعزام گردید و در این جبهه حسین‏وار جنگید و حسین‏وار شهید شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

نحوه شهادت

بعنوان فرمانده یک گروه از بچه‌های آغاجاری انتخاب گردید و همه آنها عازم جبهه و دارخوین شدند. پس از چند روزی حمله نهایی در نیمه‏های شب چهارم مهرماه صورت گرفت و وی پس از مبارزه بسیار با کفار بعثی، در روز ۵ مهرماه ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل می‏گردد.

نام عملیات هنگام شهادت، ثامن الائمه شکست حصر آبادان بود.

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *