شهید عبدالحسین دلاوری پور

زندگینامه شهید عبدالحسین دلاوری پور

شهید عبدالحسین دلاوری پور فرزند علی اصغر در سال ۱۳۴۷ در روستای کارند در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران طفولیت خود را در دامان پر مهر خانواده گذراند. در آغاز مرحله تحصیل علم و دانش دوره ابتدایی را در همان روستا سپری کرد. وارد دوره راهنمایی گردید.

شهید بزرگوار دارای اخلاقی خوب و منشی پسندیده بود و به همه افراد احترام می‌گذاشت و در همان زمان نوجوانی به افراد سالخورده کمک می‌کرد. در منزل به کمک مادرش می‌پرداخت و او را در انجام امورات زندگی یاری می‌نمود و با شروع جنگ تحمیلی  اصرار زیادی داشت که به جبهه برود ولی با مخالفت خانواده روبرو می‌شد؛ تا اینکه با تلاش فراوان و اصرار زیاد با همرزمان خود به عنوان بسیجی از طریق سپاه پاسداران آغاجاری به جبهه‌های نبرد اعزام گردید و در مناطق عملیاتی مختلف دلاورانه با دشمن بعثی می‌جنگد. سرانجام این شهید بزرگوار در تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸، در منطقه شمال فاو، بر اثر جراحات وارده در هنگام انفجار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

رفتار و برخورد شهید

رفتار و برخورد شهید بسیار متین و دارای صبر زیادی بودند. از خصوصیات بارز شهید دلاوری پور اینکه همیشه احترام افراد بزرگتر را رعایت می‌کردند و اگر می‌دیدند که شخص سالخورده‌ای در انجام کاری ناتوان است، به کمک ایشان می‌شتافتند و نقل از مادر ایشان است که: در کارهای منزل و در کارهای خارج از منزل کمک زیادی به من می‌کردند و با وجود سن کمی که داشتند کمتر با همسن و سالان خود به بازی و گردش می‌رفتند و بیشتر وقتشان را به کار و فعالیت می‌پرداختند و نقل از خانواده ایشان است که شهید مدام اصرار به رفتن به جبهه داشتند و این جمله را همیشه بر زبان داشتند که من در جبهه می‌توانم کارهای مفید و مهم‌تر انجام دهم و با وجود مخالفت‌های شدید پدر و مادر؛ سرانجام یک روز بدون اطلاع آنها به جبهه حق علیه باطل شتافتند و دعوت حق را لبیک گفتند.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *