شهید عبدالحمید زادبود

وصیتنامه پاسدار شهید عبدالحمید زادبود

وَبَشِّرِ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأنْهَارُ کُلَّمَا رُزِقُوا مِنْهَا مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقًا قَالُوا هَذَا الَّذِی رُزِقْنَا مِنْ قَبْلُ وَأُتُوا بِهِ مُتَشَابِهًا وَلَهُمْ فِیهَا أَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِیهَا خَالِدُونَ

سوره بقره آیه ۲۵

مژده ده ای پیغمبر کسانی را که ایمان آورده‌اند و نیکوکاری پیشه کردند،جایگاه آنها باغهایی است که نهرها در آن جاریست چون از میوه‌های گوناگون آن بهره‌مند شوند؛ گویند این مانند همان […] نیست که بیش از این در دنیا ما را نصیب بود و از نعمت‌هایی مانند یکدیگر متلذذ شوند و […] را در آن جایگاه […] جفت‌های پاک و پاکیزه است و در بهشت جاوید خواهند زیست

باسلام بر  […] عالم بشریت امام زمان(عج) و باسلام بر نائب بر حقش امام خمینی و با درود بر شهدای اسلام از صدر تا کربلای حسین و از کربلا حسین تا کربلای ایران و با سلام و درود و تسلیت بر خانواده محترم شهدا، که بهترین اندوخته خود را به خدا هدیه کردند. وصیتنامه را آغاز می‌کنم؛ من بارها و بارها فکر این بودم که در وصیتنامه‌ام چه بنویسم که به درد جامعه‌ام بخورد و من الان به این رسیدم که […] چیزی که به درد مردم میخورد، اطاعت از امام است و تنها نگذاشتن اوست. مردم مسلمان قدر این امام […] بدانید و همیشه او را دعا کنید. چون که اگر او نبود ما هنوز در همان فرهنگ ذل و سست در رژیم گذشته غوطه ور بودیم. پس بر ماست که از امام دوری نکنیم و دنبال رویشان باشیم و از فرامین او سرپیچی نکنیم.

اما خطاب به مردم دهات‌مان، شما که هنوز اسلام برای‌تان جا نیفتاده است، به جای این که از صبح تا عصر بر سر راه مردم و در هر کوچه‌ای می‌نشینید، بروید و به عبادات خود برسید و از شما می‌خواهم که دست از فرهنگ گذشته خود بکشید و با خود فکر کنید که الان جنگ است و باید به یاری رزمندگان اسلام شتافت. و من این را بگویم که اگر در این امر کوتاهی کنید در نزد خدا مسئولید و آنجاست که تاسف می‌خورید و اگر می‌خواهید در نزد خدا سرافراز باشید به جبهه بیایید و مانع از رفتن فرزندان خود به جبهه نشوید؛ چون که جبهه سرتاسرش نور است و هر کس خالصانه و برای رضای خدا به جبهه بیاید چهره باطنی او نورانی می‌شود.

ای مردم مسلمان، مگر شما نبودید که میگفتید کاش ما در کربلا با امام حسین بودیم، مگر جنگ ما دنباله جنگ امام حسین(ع) نیست؟ باور کنید که این جنگ همان جنگ است و هر روز ما عاشورا، کجای سرزمین ما کربلاست و اما توصیه دیگرم مربوط به نماز جماعت‌ها و دعاهای کمیل و توسل است. نماز جماعت را به پا دارید و برادرانی که شما را به نماز جماعت و دعاها دعوت می‌کنند، مسخره نکنید و آنها را سرزنش نکنید. که به نظر من بهتر […] افراد دهات همان بچه‌های انجمن اسلامی و حزب اللهی هستند و از مسئولین می‌خواهم که در مسائل تبلیغاتی به دهات ما برسند.

اما سخنی با پدرم، پدر جان تو را به خدا قسم می‌دهم در سوگ من کاری نکن که دشمنان خوشحال شوند و صبر را پیشه کن که ان الله مع صابرین؛ خدا با صابرین است و مادرجان آن تو که با هزار زجر و زحمت مرا بزرگ کردی و میدانی […] ببخش و همیشه به این افتخار کن که امانت خود را ب […] دادی و مادر شهید هستی و سعی کنید همیشه به خانواده شهید پژمان سر بزنید و آنان را دلداری دهید. به خاطر اینکه نمازم قطع و وصل میشد، نمازهای قضای من را به جا آورید و دوماه روزه به جای من بگیرید و من را در دهات‌مان در کنار امامزاده امیر خلیل و خاک بسپارید هر کسی از من ناراحتی دیده به بزرگی خود مرا ببخشد و اگر کسی از من چیزی طلب کرد بدون تعارف از خانواده‌ام بگیرد.

والسلام

حمیدزاده بود

۹/۱۲/۱۳۶۳

زندگینامه شهید عبدالحمید زادبود

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید عبدالحمید زادبود فرزند سید عبدالرسول در سال ۱۳۴۵ در یکی از روستاهای بهبهان در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیطی تربیتی پرورش یافت و با فضائل نیک اخلاقی آشنا گردید. افراد خانواده را به کارهای نیک هدایت و دوستان را به راه راست رهنمون می‌نمود. رابطه‌اش با والدین بسیار مهربان و با فروتنی بسیار با آنها برخورد میکرد. دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند و وارد دوره دبیرستان شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی از طریق سپاه پاسداران آغاجاری بعنوان بسیجی به جبهه‌‏های نبرد اعزام شد.

شهید عبدالحمید زادبود ضمن فداکاری و ایثارگری فراوان در تاریخ ۰۲/۰۸/۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی هورالهویزه(جزیره مجنون) به فیض شهادت نائل آمد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید
برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *