شهید عروچعلی ولیپور

وصیت نامه پاسدار شهید عروچعلی ولیپور

 بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ ۚ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ

اهل ایمان مبادا مال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل سازد و کسانی که به امور دنیا از یاد خدا غافل شوند آنها زیانکاران عالم‌اند

 بسم الله،

با درود به امام زمان و نائب بر حقش امام خمینی؛ با درود به روان پاک سالارشهیدان امام حسین(ع)؛ با درود به روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی.

وظیفه خودم دانستم که جهت یاری اسلام و انقلاب اسلامی به جبهه بروم و بر علیه باطل مبارزه کنم. امام حسین(ع) جنگید و از اسلام دفاع کرد و در این راه جان خود را فدای اسلام کرد. وقتی که میبینم امام حسین(ع) در آن هوای گرم در حال مبارزه، شروع می‌کند به نماز خواندن و نشان می‌دهد که جهت نماز و احیای قوانین اسلامی جنگ می‌کند و اکنون این وظیفه بر عهده ماست، مبارزه می‌کنیم تا به جهانیان ثابت کنیم که برحقیم.

از ملت شهید پرور ایران تقاضا دارم، که همیشه و وحدت خود را حفظ کنند و پشتیبان امام خمینی باشند. حتی برای یک لحظه هم امام را تنها نگذارید. اسلام را تا آخرین لحظه یاری کنید؛ تا آخرین لحظه با شیاطین غرب و شرق مبارزه کنید. راه شهیدان را ادامه دهید. جبهه را خالی نگذارید. به سخنان پند آمیز رهبر گوش فرا داده، عمل کنید. با منافقین اگر قابل هدایتند خوش رفتاری کنید و اگر قابل هدایت نیستندف به امید خدا آنها را نیست و نابود کنید. در نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنید. جلوی بیحجابی را بگیرید و آنها را ارشاد کنید.

زندگی نامه پاسدار شهید عروچعلی ولیپور

پاسدار شهید عروچعلی ولیپور به سال ۱۳۴۵ در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیل ابتدایی خود را در مدرسه شهید عواطف تا کلاس پنجم سپری نمود. ولی به دلیل فقر خانواده، دست از تحصیل کشید و برای کمک به معاش زندگی به کار پرداخت. وی از دیر زمان علاقه خاصی به امام حسین(ع) و خاندان پیغمبر داشت و او را در ایام محرم برای سینه‌زنی به مسجد می‌رفت. شهید عروچعلی ولیپور علاقه بسیار به احادیث و قرآن داشت. وی پیش از آغاز انقلاب، زود ماهیت کثیف استعماری رژیم شاه پی برد و به مبارزه برخاست.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علاقه زیادی به سپاه داشت تا اینکه موفق شد در این ارگان که برخاسته از توده‌های مردم است، ثبت نام کنند. در سال ۱۳۶۱ بعد از پیمودن آموزش نظامی در دره عباس برای حمله به بیت المقدس به جبهه اعزام شد و پس از آزادی به جاده اهواز خرمشهر با […] یعنی پیروزی بازگشت.

شهید عروچعلی ولیپور چند پیام داد. اول، به خواهران؛ خواهران حجاب را رعایت کنید که حجاب […] کمی از خون شهید ندارد. پیام دوم، برادران حرف امام را گوش کرده و به آن عمل کنید و جبهه‌ها را خالی نکنید. پیام سوم، به ملت شهید پرور داد و گفت، ما شهیدان زنده هستیم و نه مرده بلکه با خون ناقابلم نهال اسلام را آبیاری نمودیم و خواهیم نمود.

شهید عروچعلی ولیپور همیشه قرآن می‌خواند و درباره شهادت صحبت می‌کرد و علاقه عجیبی به شهید […] داشت. تا این موفق شد در حمله والفجر شرکت نماید. وی سرانجام در تاریخ ۲۰/۱۱/۱۳۶۱ بهمن ماه به هنگام […] با متجاوزین بعث عراق در جبهه شیب نیسان مورد اصابت قرار گرفت تا اینکه به خیل عظیم شهدا تاریخ اسلام پیوست.

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *