شهید علیرضا صادقی

زندگینامه پاسدار شهید علیرضا صادقی

سخن از لاله های نوشکفته است. از ایثار و گذشت است، که زبان و قلم از بیان آن عاجز می‌ماند و سکوت می‌تواند حاکم باشد و اگر هر چند گاهی قلمی را با ناتوانی به دست گرفته و می‌خواهیم سخن از روح باعزت این یاران حسین در کربلاهای ایران بر روی صفحه سفید کاغذ بیاوریم، فقط و فقط شاید گوشه‌ای از زندگی این لالههای خونین را بیان کنیم و این واضح است که حق مطلب ادا نخواهد شد. حال به خود جرات داده قلم به دست اجمالاً با ضعف و ناتوانی گوشه‌ای از زندگی کوتاه و پربار یکی از دیگر از عاشقان خدا را به نگاریم امید که به کار گیریم پیام خون شهدا را و از آن  پاس بداریم انشالله.

نامش علیرضا و نام خانوادگی صادقی در دشت آزادگان را به عرصه وجود نهاد. اولین کلماتی که در گوشش طنین انداخت اذان و اقامه بود که به وسیله پدربزرگ صورت گرفت. یعنی در اولین لحظه زندگی آشنا شد با کلام خدا و شتاب به سوی او. عمر کوتاه ولی پر ثمرش را در اهواز سپری کرد. دوران ابتدایی را در دبستان جعفری و توحید و همچنین راهنمایی را در مدرسه انقلاب به پایان رسانید. به گفته پدرش فعالیت‌های مذهبی و سیاسی علیرضا از آن زمان شکل گرفت چون قبل از پیروزی انقلاب اطلاعیه‌های هیات اجرایی معلمان اهواز و پیام‌های امام خمینی و دیگر اطلاعیه‌های بیدار کننده و روشنگر به وسیله ایشان و دیگر دوستانش در سطح شهر توزیع می‌شد.

علیرضا از سن هشت سالگی به وسیله پدر بزرگش با مسجد محراب آشنا شد؛ که تا لحظات پایانی زندگی همراه وی بود و ما چون حرکت این شهید عزیز ارشاد و تبلیغی بود که هیچگاه به تنهایی مسجد نمی‌رود و زمانی که قصد مسجد را داشت همراه با دوستان بود. علیرضا دیپلم خود را در رشته […] از هنرستان صنایع شیمیایی اهواز اخذ کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی آنگاه که صدام بی‌رحمانه به شهرهای بی دفاع ما حمله کرد و شهرهای مرزی ایران از جمله اهواز از سکنه خالی شد. شهید علیرضا همراه با دیگر پدر و چند تن از دوستان در شهر باقی می‌ماند. ولی همیشه عنوان می‌کرد که با دست خالی اما با ایمان قوی می‌شود جلوی دشمن را گرفت. در عملیات‌های مختلف شرکت کرد. از جمله عملیات فتح‌المبین، و والفجر مقدماتی، و خیبر به صورت امدادگر و در عملیات بدر و والفجر ۸ در قسمت شناسایی و خنثی نمودن بمب‌های شیمیایی شرکت داشت.

شهید علیرضا صادقی علاقه خاصی به فراگیری کلام الله مجید داشت و این علاقه شدیدی را وادار می‌کرد. که در مجالس مختلف قرآن شرکت جوید و بالاخره در مورد علیرضا بایستی گفت ایشان مدت‌ها بود که قرآن را به نیت ختم آن شروع کرده بود و آن را ادامه داد؛ تا زمانی که به جبهه رفت ولی در جبهه هم از ما بعد از مدتی دوباره آن را شروع کرد و درست یک ماه یا دو روز قبل از شهادت خود توانست که قرآن را ختم کند. به همین خاطر خداوند تبارک و تعالی به میمنت این ختم او را اجری عظیم داد.

بیان این نکته در پایان لازم است که شهید علیرضا صادقی آخرین باری که به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت، روز یکشنبه ۱۳/۱۱/۱۳۶۴ بود و دو هفته بعد یعنی روز یکشنبه ۲۷/۱۱/۱۳۶۴ در عملیات افتخارآفرین والفجر ۸، به شهادت رسید و عجیب اینکه در روز پنجشنبه ۱۳/۵/۱۳۴۵ به دنیا آمد و در پنجشنبه ۱/۱۲/۱۳۶۴ به خاک سپرده شد. صبحگاهان پنج شنبه روزی، به دنیا آمدن و در همان روز به خاک سپرده شدن.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *