شهید غلام حسین فخری

زندگینامه شهید غلام حسین فخری

با درود به امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سلام به تمامی رزمندگان سلحشور جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و به یاد پرشکوه تمامی شهدای جنگ تحمیلی صدام آمریکایی

شهید غلام حسین فخری در سال ۱۳۳۴ در بهبهان و در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. از همان کودکی استعداد و نبوغ فکری خود را نسبت به همسالان نشان داد. در تمام دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه همواره شاگرد ممتاز بود. به همراه این استعداد فکری و به همان نسبت در زندگی ساده و بی‌پیرایه و از تجملات به دور بود. غلامحسین همچنین از خصلت‌هایی مانند گزافه گویی و خودستایی و عوام‌فریبی بیزار بود. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه اهواز شد و در رشته ریاضی به تحصیل پرداخت. در دوره دانشگاه استعدادهای فکری‌اش شکوفه‌های بیشتری از خود نشان داد و در چهار سال تحصیل دانشگاه نیز دانشجوی ممتاز بود و به همین خاطر پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه برای ادامه تحصیل و اخذ دکترای ریاضیات از طرف دانشگاه اهواز به انگلستان اعزام شد. روحیه انقلابی و انس گرفته با محرومین و مستضعفین و عشق به انقلاب و میهن از یک طرف و نفرت و بیزاری از فرهنگ استکباری غرب از سوی دیگر باعث شد که بعد از مدتی تحصیل از انگلستان به میان مردم میهن خود بازگردد و بازگشت غلامحسین همزمان با اوج گیری مبارزات مردم برای سرنگونی طاغوت و برای نیل به استقلال آزادی و جمهوری اسلامی تحت رهبری های خردمندانه امام خمینی بود و به همین جهت پس از بازگشت از انگلستان بلافاصله همراه با جوانان و مردم کوچه و بازار یعنی همان‌هایی که قلب مهربان غلامحسین برای‌شان می‌تبید و تظاهرات شرکت کرد. این بار دانشگاه که از استعداد او اطلاع داشت، وی را جهت تدریس در دانشکده ریاضی و کامپیوتر انتخاب کرد و تا تعطیلی دانشگاه به سمت مدرسی مشغول بود و پس از آن خود را جهت انجام خدمت مقدس سربازی به ارتش معرفی کرد. پس از گذراندن دوره آموزشی از اولین روزهای شروع جنگ در جبهه نبرد حق علیه باطل شرکت داشت و پس از از مدتی در خط مقدم جبهه برای دفاع از انقلاب و شکوفایی جمهوری اسلامی به مبارزه پرداخت و تا لحظه شهادت پر افتخارش در کنار دیگر رزمندگان مدافع جمهوری اسلامی مشغول خدمت به زاغه نشینان انقلاب بزرگشان بود ایمان و به انقلاب اسلامی ایران و رهبریت سازش ناپذیر امام و روحانیت مبارز پیرو خط امام را می‌توان از این جملات و به خوبی دریافت آن هم در شرایطی که بنی صدر فرماندهی کل قوا را به عهده داشت و سعی می‌کرد که خط سازش و تسلیم را در همه ابعاد و زمینه‌ها خصوصا در ارتش جمهوری اسلامی ایران ترویج کند و در یک مقاطع کوتاه تا حدی در ارتش نیز موفق شده بود. وی می‌گفت ارزش روحانیت خط امام را ما در جبهه‌ها به خوبی احساس می‌کنیم و هنگامی که می‌بینیم این طلبه‌های مبارز چگونه هنگام و همپا با یگر رزمندگان سلحشور در جبهه‌ها حضور دارند و چگونگی از نزدیک با مشکلات انقلاب و جنگ و ارتش برخورد می‌کنند و چه صادقانه و صمیمانه به حرف‌های ما گوش می‌دهند و انتقادات و پیشنهادات ما را به مسئولین امر منتقل می‌کنند.

سادگی و بی پیرایگی زندگی شهید در خط مقدم جبهه هم چشمگیر بود. نه به درجه دل خوش بود، نه به پاداش، و به نام و نشان، سرانجام در حالیکه ۲۲ ماه از خدمت شما می‌گذشت، قبل از اینکه به آرزویش، یعنی نبرد مستقیم با اسرائیل و تجاوزگر برسد، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در جریان عملیات بیت المقدس برای آزادی خرمشهر قهرمان، ترکش خمپاره ارتش متجاوز صدام آمریکایی قرار گرفت و به کاروان بی انتهای شهدای استقلال آزادی و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران پیوست.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *