شهید قاسم کمایی

زندگی نامه پاسدار شهید قاسم کمایی

با سلام فراوان بر منجی عالم بشریت و سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با درود فراوان به رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل

شهید قاسم کمائی در تاریخ ۹/۱۲/۱۳۴۵ در نمره یک، میانکوه در میان خانواده فقیر و مذهبی چشم به دنیا گشود. اولین فرزند خانواده خود بود و در زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شروع شد، سن وی ۱۲ ساله بود و تحصیلات ابتدایی و راهنمای خود را در نمره یک گذراند و تا کلاس دوم راهنمایی تحصیل کرد. اوقات بیکاری خود را صرف فعالیت‌های مذهبی می‌کرد و همیشه وقت اذان نماز در مسجد حاضر می‌شد و شب‌ها در ستاد مقاومت نمره یک، به پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و روبه رو با منافقین کور دل آماده نبرد بود.

با اینکه سن زیادی نداشت، ولی همیشه در ماه رمضان روزه می‌گرفت و تا جایی که می‌توانست امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد. در زمانی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شروع شد سن او ۱۴ ساله بود و همیشه شوق زیادی در دل داشت که بتواند در کنار برادران رزمنده خود در نبرد با کفار بعثی بجنگد و خلاصه در تاریخ ۱/۹/۱۳۶۱ برای فراگیری دوره‌های نظامی و رزمی در دره عباس مشغول شد و خلاصه در تاریخ ۱۱/۱۱/۱۳۶۱ اعزام شد و در این مدت نبرد سرسختانه خود را با صدامیان شروع کرد و در عملیات والفجر مقدماتی در تاریخ ۱۸/۱/۱۳۶۱ شهید شد و به آرزوی دیرینه خود رسید.

محل شهادت شیب میسان، گردان آغاجاری، گروهان دو، دسته دو، فرمانده گردان: بیژن همتیان، فرمانده گروهان: عیدی طاهری، فرمانده گروه: شهرام ارزانی پور، خدمه آرپی جی ۷ بود و یکی از سخنان شهید قاسم کمالی که در دفترچه یادداشت خود نوشته بود بازگو می‌کنیم و آن آن است که «خمینی زیباترین کلمه قرن است»

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *