شهید محمد براتی

زندگینامه پاسدار شهید محمد براتی

بار دیگر از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نوگل رشید و شجاع را به اسلام و مکتب قران هدیه کرد. این شهید راستین مکتب اسلام پاسدار شهید محمد براتی است؛ که در سال ۱۳۲۸ در یک خانواده مذهبی و مستضعف در نمره یک میانکوه، پا به عرصه وجود نهاد. این نهال نوپا همچون غنچه‌ای نورسته شروع به رشد و شکوفایی می‌نمود و در تمام طول مدت تحصیلات شاگرد ممتاز محسوب می‌شد. دوره تحصیلات راهنمایی مصادف با تشکیل ارتش بسیج ۲۰ میلیونی به فرمان امام خمینی(رضوان الله علیه) بود. که با آن سن کم علاقه عجیب  و شدیدی به بسیج داشت. به طوری که منتظر فرصتی بود تا در این راه گام بردارد. وی که ۱۴ سال بیشتر نداشت مشتاقانه با دیدن دوره‌های کوتاه مدت بسیج، از همان ابتدا تمایل شدیدی به رفتن به جبهه و خط مقدم را داشت و اگر چه به علت کمی سنش او را به جبهه نمی‌بردند. ولی شهید عزیز با تغییر سال تولد در سال ۶۳ در گردان رزمی لشکر ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شرکت نمود، بوسیله ترکش مجروح گردید. که پس از بهبودی به جبهه عزیمت نمود. دومین بار در عملیات والفجر ۸، سال ۶۴ در گردان رزمی تیپ امام حسن(ع) شرکت داشت و بر اثر موج گرفتگی مجروح و به بیمارستان امام خمینی و کانون اراک اعزام گردید. مجدداً پس از بهبودی نسبی به منطقه بازگشت و در عملیات پدافندی والفجر ۸، دوباره دچار موج گرفتگی گردید. برای سومین بار در عملیات کربلای ۴ و ۵ همراه و هم دوش برادران تیم به شناسایی شرکت کرد و بر اثر اصابت ترکش به سر، کتف و پا به پشت جبهه منتقل شد. این بار نیز پس از بهبودی به جبهه بازگشت و پس از مجاهدت فراوان و سرافراز بیرون آمدن در امتحانات الهی برای آخرین بار در عملیات والفجر ۱۰، سال ۱۳۶۶ شرکت و به عنوان معاون دسته و مسئول تیم به شناسایی فعالیت داشت و بر اثر اصابت ترکش مین به تمام نقاط بدن و قطع شدن پا، پس از چهار سال حضور مداوم و فعال در جبهه‌ها دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار دوستان شهیدش اسماعیل و ابراهیم شتافت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به امید آنکه همه ما رهروان صدیق راه پاک تمامی شهدا باشیم

وصیت نامه شهید

به نام الله ای که از روح خود که همانا روح اعظم است در انسان دمید. زندگی آنقدر شیرین نیست و مرگ آنقدر ترسناک نیست که انسان به خاطرش شرفش را بدهد. خدای را سپاس که توانستم دنباله‌رو را حسین(ع) شهید کربلا باشم. راهی که ۱۴۰۰ سال ادامه دارد و تا آخر ادامه خواهد داشت. سلام و درود بر امام زمان(عج) و نائب بر حقش امام خمینی(رضوان الله علیه) سلام و درود بر خانواده صابر و عزیزم. چند مسئله مهم است که به نظر من هر مسلمان و معتقد به انقلاب باید متذکر شود. اول مسئله اسلام است؛ که به گفته امام حفظ آن از نماز مهمتر است. دوم روحانیت است که اسلام بدون آن ممکن نیست و امام عزیزمان در صدر روحانیت است. پشتیبان امام باشید و صحنه را خالی نکنید. در واجبات دین نماز خیلی بکوشید که همانا نماز ستون دین است.

عزاداری اباعبدالله(ع) را بیش از این که هست به پا دارید. چون عزاداری اباعبدالله(ع) است که اسلام را نگاه داشته است. به امید پیروزی اسلام و فرج آقا امام زمان

محمد براتی

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *