شهید منوچهر لکی

وصیت نامه پاسدار شهید منوچهر لکی

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

البته که باید این را بگویم که شهادت نصیب همه کس نمی‌شود. شهادت نصیب کسی می‌شود، که از گناه و از همه چیز پاک شده باشد. من آن چنان وصیتی ندارم که بخواهم بنویسم. من از خدای بزرگ دانا و توانا می‌خواهم که تا وقتی تمام گناهانم را نبخشیده است، من را به شهادت نرساند و تنها وصیتی که پدر و مادر عزیز و مهربانم دارم، این است که هیچ وقت ناراحت نباشند و گریه نکند و افتخار کنند که در این انقلاب باشکوه در یک خانواده پنج نفری یک شهید داده‌اند؛ و تنها پیامی که به دوستان خود دارم، این است که به جبهه‌ها بیایند و ببینند که این جانبازان چگونه ایثار می‌کنند و از آنها می‌خواهم که بیایند دوشادوش برادران دیگر بجنگند و در آخر این وصیت را دارم که مرا در محل زندگی خود یعنی آسیاب خاک کنند.

والسلام

منوچهر ملکی

 

زندگی نامه شهید منوچهر لکی

شهید منوچهر لکی فرزند کریم در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی و متدین در روستای آسیاب از توابع شهرستان امیدیه به جهان گشود. پدر وی به کشاورزی و دامداری می‌پرداخته و امرار معاش می‌نمود. وی دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت سپری نموده و با معدل خوبی به پایان می‌رساند. با شروع انقلاب اسلامی به فعالیت‌های مذهبی و انقلابی پرداخت و در راهپیمایی‌ها شرکت می‌نمود. با شروع جنگ تحمیلی و تشکیل بسیج از طریق سپاه ماهشهر به عنوان نیروی بسیجی به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شود و در کنار همرزمان در مناطق عملیاتی به نبرد با دشمن بعثی پرداخت و از حملات دشمن هراسی نداشت.

سرانجام در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۶۱ در عملیات والفجر، در منطقه کوشک، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت می‌رسد. پیکر پاک و مطهر شهید به روستای آسیاب، زادگاهش، انتقال و به خاک سپرده می‌شود. تربت پاک وی در کنار امام زاده سید یبر، در آسیاب می‌باشد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *