شهید مهدی باصری

خلاصه ای از زندگینامه شهید مهدی باصری

شهید مهدی باصری در خانواده زحمتکش و کارگر به تاریخ ۲/۹/۱۳۴۷ در آغاجاری متولد شد و بعد از گذراندن تحصیلات دوره متوسطه موفق به اخذ دیپلم گردید. او چون پدری صادق و […] داشت. خود سعی و هدفش بر این اصل بود تا خود فردی مفید و مومن باشد. تا آنجایی که در تاریخ ۳/۵/۱۳۶۷ در منطقه سومار در جبهه بر اثر حمله منافقین کوردل شهید گردید و جان خودرا مخلصانه به جان آفرین تسلیم کرد.

بنا به اظهارات همرزمانش با توجه به اینکه تعداد آنان در هنگام درگیری به چند نفری بیش نمی‌رسید، و فاقد سلاح‌های سنگین و برتر بودند، همچون جنگ نابرابر کربلا و سپاه اندک امام حسین(علیه السلام) در مقابل سپاه عظیم و مجهز یزید، شجاعانه و مردانه ایستادگی کردند و تاریخ پر افتخار کربلا و عاشورا را ورق زدند. شهید مهدی باصری و همرزمانش آموخته از مکتب امام حسین(علیه السلام) تا دم آخر زندگی، مبارزه کردند و در مقابل دشمن حاضر به تسلیم نشدند و با شهادت خود بار دیگر به یک مشت منافق بی دین وطن فروش نشان دادند که ملت مسلمان ایران در برابر […] و شیطان بزرگ آمریکا سر تسلیم فرود نخواهد آورد و از دین و سرزمین اسلامی خود دفاع خواهند کرد.

از خصوصیات شهید مهدی باصری خوش اخلاقی و مهربان بود و ظاهر ساده و بسیار عادی داشت و آن جایی که اخلاق نیکو و اسلامی او زبانزد دوستان و همسایگان شده بود. علاقه او به نماز و روزه بسیار بود. به همین خاطر دوستانش و آشنایان را شهید به این فریضه واجب الهی تشویق می‌نمود. در مقابل دیگران و بزرگترها همیشه عرض ادب می‌کرد.

یاد شهدای اسلام گرامی و راه آنان پر رهروباد انشالله

والسلام علیکم و رحمة الله

زندگی نامه شهید مهدی باصری

شهید مهدی باصری در تاریخ ۲/۹/۱۳۴۷ در خانواده مذهبی در شهر آغاجاری دیده به جهان گشود. وی با تلاش در امر تحصیل دوره ابتدایی را با موفقیت گذراند و وارد مدرسه راهنمایی گردید. و با فعالیت در مسائل مذهبی درس خویش را خورد می‌خواند و پس از طی دوره راهنمایی وارد دبیرستان گردید. با حضور در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و کوشش فراوان در فراگیری علوم و دانش موفق به اخذ دیپلم گردید. وی فردی خوش اخلاق و مهربان و ظاهر ساده تا آنجایی که اخلاق اسلامی او زبانزد دوستان و همسایگان شده بود. علاقه زیادی به نماز و روزه داشت به فرایض دینی عشق می‌ورزید. در مسجد حضور می‌یافت و دوستان را به عبادات الهی سفارش می‌نمود. برای پدر و مادر و اعضای خانواده احترام خاصی قائل بود. جهت حراست از انقلاب اسلامی با بسیج همکاری خالصانه داشت با عشق و علاقه به جبهه و شهادت راهی مناطق نبرد گردید و با دشمنان بعثی رزمی بی‌امان نمود. با اعزام مستمر به جبهه‌های نبرد، دِین خویش را به اسلام عزیز ادا نمود. سرانجام در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی سومار به فیض شهادت نائل آمد.

والسلام

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

2 thoughts on “شهید مهدی باصری

  • 26/05/2020 at 15:32
    Permalink

    سلام
    آیا امکانش هست چند تا عکس با کیفیت از مقبره این شهید بزرگوار برای بنده ایمیل بفرمایید .

    Reply
    • 28/05/2020 at 21:04
      Permalink

      سلام
      متأسفانه ما عکسی نداریم. تشکر

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *