شهید مهدی کریم زاده

وصیت نامه شهید مهدی کریم زاده

َلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

گمان نکنید آنان که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی میخورند

و می‌بینیم که آیه شریفه قرآن چگونه زیبا ما را راهنمایی می‌کند و این است که انسان به آن می‌تواند برسد و آن مرحله‌ای است که انسان به هوای نفس خود پاسخ نمی‌دهد و غالب بر آن است و دنیا برای او ناچیز است. نمی‌تواند بماند و همانند زندانی است که او را در آن به زور گذاشته باشند و در این حال به یکی از نفس‌هایی که بالاترین آنها نفس مطمئنه است، رسیده و خداوند تبارک و تعالی برای دنیا او را نمی‌تواند بپذیرد و او را به سوی خود می‌طلبد. و مسئولیت ما این است دفاع کنیم و برای این نهال نوشکفته اگر شده با خون خود این نهال را به ثمر برسانیم و تکلیف بر ماست و تکلیف بر امت اسلام است و خداوند به ما توفیق داده این کار را به ما عطا فرماید و ما پیامی برای شما که باید این نهال را تا آخر به ثمر برسانید دارم و این است،

اطیو الله و اطیعوا الرسول، یعنی اطاعت کنید خداوند را و اطاعت کنید از رسول، و اطاعت کنید از صاحبان امر؛ که در نبودن رسول به جای آنان هستند و اطاعت از امام این مرجع تقلید شیعیان جهان، یک امر و یک قانون الهی است […] جنایتکاران غرب و شرق را از این مملکت […] این امت اسلامی را می‌خواهد و باید او را یاری کنیم. مانند […] که در کربلا به یاری آن امام بزرگوار و معلم شهادت […] به یاری امام زمانمان بشتابیم. و پیامی برای پدر […] ر شهدا دارم و آن این است که خداوند می‌فرماید، آنانی که صبر داشته باشند هنگام پیش آمد سخت، ثواب شهید را می‌برند و خداوند ارج زیادی به آنان می‌دهد و می‌خواهم صبر کنید، سفارش به صبر و حق به دیگران کنید؛ که خداوند از شما راضی باشد. اللهم الرزقنا توفیق شهادت فی سبیلک؛ خداوندا شهادت را در راهت به ما عطا فرما.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

در حدود یک ماه نماز قضا دارم؛ از برادران می‌خواهم این مقدار را بخوانند.

خداحافظ

مهدی کریم زاده

 

 

زندگینامه شهید مهدی کریم زاده

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

شهادت مرگ سرخی است که شهید بر دشمن زبون خود تحمیل می‌کند تا عقیده‌اش زنده بماند. پاسدار شهید فریدون (مهدی) کریم زاده در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مسلمان و کارگر در آغاجاری به دنیا آمد. دردبستان پدری رنجبر و مادری زحمتکش درس صداقت و پاکی آموخت. از همان دوران کودکی، فرزندی حرف‌شنو و زرنگ بود. با آغاز دوران تحصیلی از دبستان تا آغاز جنگ تحمیلی که دست از درس و مدرسه کشید، همیشه از شاگردان ممتاز کلاس بود.

از آغاز اولین روزهای انقلاب اسلامی با سن کم حدود ۱۴ سال، در مساجد به پخش اعلامیه و راهپیمایی‌ها فعالیت‌های چشمگیری می‌نمود. بعد از پیروزی انقلاب از پدر اجازه گرفت، تا تعلیمات نظامی را در سپاه بیاموزد. بعد از این جریان عاشقانه و در راه خدا شبانه روز فعالیت می‌کرد. از اولین روزهای جنگ ایران و عراق در خونین شهر با دیگر برادران رزمنده، به مقاومت بر علیه متجاوزین بعثی پرداخت. که بر اثر ترکش آرپی‌جی مجروح گردید و مصرانه از دکترهای معالجش و پرستاران می‌خواست که در معالجه‌اش تسریع به عمل بیاورند تا دوباره به جبهه‌ها بازگردد. و همیشه می‌گفت که برادران رزمنده‌ام یا رفتن یا در میدان‌های جنگ هستند و من دور از آنها، بعد از بهبودی دوباره به جبهه‌ها اعزام گردید. که بزرگترین آنها شکست محاصره آبادان بود. که دوشادوش دیگر برادران ارتشی و سپاهی جنگید و دشمن زبون به شکست سخت تن در داد.

برادر پاسدار جدا از فعالیت‌های نظامی‌اش به فعالیت فرهنگی نیز می‌پرداخت. همیشه از خدا طلب می‌کرد تا ره گم کردگان را هدایت نماید. تمام زخم‌ها و کنایه‌ها را برای تبلیغ عقیده‌اش به جان میخرید؛ ولی دست از تبلیغ عقیده‌اش بر نمیداشت.  معلم و مولای او حسین (علیه السلام) بود و به تعبیر خودش معلم شهادت برای همه نسل‌ها. از همه می‌خواست که قرآن بخوانند و به آن عمل کنند. از همه می‌خواست که از امام خمینی به عنوان نیابت امام زمان (عج) پیروی کنند. آیه والعصر ان الانسان لفی الخسر الاالذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر. همیشه زمزمه می‌کرد و از خانواده‌اش و دیگر خانواده شهدا خواسته که به این آیه مبارکه عمل نمایند. عاشق شهادت بود و و بالاخره در حمله غرورآفرین بستان، بعد از اینکه مردانه و دلیرانه چندین تانک عراقی و به گفته بعضی از دوستان همرزم شهید، تانک عراقی را منهدم کرد. بر اثر ترکشی که از انفجار آخرین تانکی که ایثارگرانه منهدم کرد به شهادت رسید و به لقاء الله پیوست.

روحش شاد و روانش پاک باشد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *