شهید موسی ترک چریک

زندگینامه شهید موسی ترک چریک

شهید موسی در هفدهم آبان ماه ۱۳۴۱ در میانکو یکی از محله‌های کارگری شرکت نفت دیده به جهان گشود و در همان آوان کودکی از هوش و ذکاوت خاصی برخوردار بود. همیشه آنقدر از روی مهر عاطفه و اطرافیان خود می نگریست. در همان برخورد اول انسان را به سوی خود جذب می‌کرد و متانت و آراستگی در سیمای او نمایان بود و هیچگاه اجازه نمی‌داد اشتباهی از او سر زند که کسی به او اهانتی بکند. وی که بزرگترین فرزند خانواده بود در سن ۶ سالگی به کلاس آمادگی رفت تا خودش را برای دوران جدیدی آماده سازد و بعد از آن دوران ابتدایی و راهنمایی را با هوش فراوانی که داشت با معدل عالی به پایان رسانید. به طوری که در طول این مدت جوایزی هم دریافت نمود و سپس دوران دبیرستان را به خاطر عشق و علاقه‌ای که به رشته فنی از لحاظ خدمت بیشتر به مملکت داشت با معدل های خوبی به پایان رسانید. شهید موسی آن قدر به پدر و مادر و بزرگان محله احترام می گذاشت، که همیشه مورد توجه عموم بود و الگویی نمونه برای شناخت یک فرزند نیک صفت برای آشنایان بود و هیچگاه کسی را از خود نمی‌رنجاند و مردانگی و گذشت را سرلوحه زندگی خویش قرار داده بود.

هنگامی که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به اوج خود رسیده بود، شهید موسی ترک چریک در پیشبرد اهداف انقلاب سهم بسزایی داشت و پس از پیروزی انقلاب هنگامی که حمله چماقداران خودفروخته رژیم پهلوی به محله‌های کوچک و انقلابی جان مردم را تهدید می‌کرد. شهید موسی همراه دیگر فرزندان برومند انقلاب شب‌ها تا صبح به پاسداری از منطقه مشغول بود و در تمام امور برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت بسزایی داشت و در پانزدهم بهمن ماه ۱۳۶۰ برای نبرد با بعثیون عراقی به خدمت مقدس سربازی رفت و پس از پایان دوره آموزشی در مرکز آموزش ۰۶تهران به جبهه های غرب کشور رفت و پس از هشت ماه خدمت و نبرد با مزدوران عراقی، در سپیده‌دم، نهم شهریور ماه ۱۳۶۱، هنگامی که برای وضو از سنگر بیرون رفته بود با وضوی خون به سوی معبود خود حق تعالی شتافت و به کاروان شهدای کربلای ایران پیوست.

امید آنکه خداوند این شهید را از ما بپذیرد و او را در بهشت موعود قرار دهد انشاالله.

تجاهدین فی سبیل الله و اموالکم و انفسکم

یا در جبهه، جهاد با جان، یا در پشت جبهه، جهاد با مال

یادش همیشه جاویدان و راهش پر رهرو باد

تاریخ و نوع حادثه

در تاریخ ۳۰/۶/۱۳۶۱ در قصرشیرین بر اثر اصابت ترکش خمپاره به صورت و به پشت به شهادت رسیده باشد.

[در اوراق موجود از این شهید بزرگوار دو تاریخ با چند روز فاصله نوشته شده بود که ما بخاطر رعایت امانت ضمن آگاهی از وجود دو تاریخ متفاوت هر دو تاریخ ذکر شد.]

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *