شهيد اسكندر عبدي پور

شهيد اسكندر عبدي پور در ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۴۲ در خانواده اي مذهبي و متديّن در روستاي قلعه كعبي از توابع بخش زيدون چشم به جهان گشود، دوران طفوليت را در محيطي سرشار از مهر و محبت در دامن خانواده گذراند و در هفت سالگي به دبستان قدم نهاد، او تحصيلات ابتدايي خود را با موفقيت در روستا سپري كرد و براي ادامه تحصيل راهي علي آباد گرديد و در منزل خاله خود (مادر شهيد سيد سعيد طباطبايي) اقامت نمود.

در دوران تحصيل از لحاظ اخلاق و رفتار در بين دوستانش نمونه بود و به همين دليل همه او را ستايش مي كردند. او در اوايل انقلاب همراه با خانواده اي شهيد طباطبايي در فعاليت هاي انقلابي شركت مي كرد و از اعضاي فعال انجمن اسلامي و پايگاه مقاومت شهيد باكري به شمار مي‏آمد. او با پيوستن به انتظامات سپاه به حراست از دستاورد هاي انقلاب در منطقه پرداخت و در عين حال در سنگر علم و تحصيل به تلاش خود ادامه داد تا اين كه رژيم مزدور بعثي به خاك پاك ايران اسلامي حمله ور شد و او بنا به ضرورت آموزش هاي نظامي را فرا گرفت. او كه مخلصانه به امام و انقلاب عشق مي ورزيد عاقبت به آرزوي ديرين خود رسيد و در تاريخ ۴/۱۰/۵۹ هنگام حراست از مقر انتظامات سپاه امیدیه(آغاجاری) مجروح شد و ساعتي بعد در بيمارستان شهيد ايرانپور به ديار عاشقان شتافت.

بي شك شهادت اين عزيز در تشويق و ترغيب جوانان دلاور منطقه زيدون به حضور در عرصه هاي نبرد تاثيري كم نظير به جاي نهاد، پيكر گلگون اين دلاور در تاريخ ۵/۱۰/۵۹ در بهشت شهداي امامزاده سيدنصرالدّين محمد واقع در زيدون به خاك سپرده شد. روحش شاد.

برای دریافت در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *