شهید اسماعیل نوذری

وصیت نامه شهید اسماعیل نوذری

 بسم الله الرحمن الرحیم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان؛ به نام آنکه می‌میراند و زنده می‌کند و با سلام و درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی دامة برکاته و با سلام و سپاس مکرر به رزمندگان کفرستیز و ایثارگر، که با اخلاص کامل در جبهه‌ها حضور به هم رسانده و با نثار جان خویش درخت انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کنند و با سلام و درود فراوان به شهیدان گلگون کفن از آدم تا خاتم و از خاتم تا کربلای ایران و با سلام به امت شهید پرور ایران که فرزندانی در دامن خود پرورش داده که مشتاقانه به استقبال شهادت می‌روند.

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

 و مپندارید آنان که کشته شده‌اند در راه خدای مردگانند، بلکه زندگانند و نزد پروردگار روزی داده می‌شوند

سپاس خدای را که اول است و پیش از او اولی نبوده (مبدا هر موجودی است) و آخر است و پس از او آخری نباشد (مرجع همه اشیا است) خدائی که دیده‌های بینندگان از دیدنش (در دنیا و آخرت) ناتوانند (محال است تو را ببینند چون آنچه به چشم سر دیده می شود بایستی در مکان و جایی باشد و محتاج به مکان جسم است و خدای تعالی جسم نیست) و اندیشه‌های وصف کنندگان از عهده وصفش بر نیایند) هر چه کوشند نمی‌توانند به طوری که شایسته اوست او را وصف نمایند، چنانکه حضرت سید المرسلین(ص) فرمود: «لاَ أُحْصِي ثَنَاءً عَلَيْكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ» یعنی مرا توانایی مدح و ثنای تو نیست، تو خود باید ثناگوی ذات اقدس خویش باشی و حضرت سید الوصیین امیرالمومنین(ع) فرمود: «هُوَ فَوْقَ مَا يَصِفُهُ اَلْوَاصِفُونَ » یعنی او برتر و بالاتر از آنچه وصف کنندگان او را بستایند.

 اشهد ان لا اله الا الله أشهد أن محمد رسول الله و اشهد ان علی ولی الله

 شهادت میدهم که نیست خدایی به جز خدای یکتا و شهادت می‌دهم که محمد فرستاده خداست و شهادت می‌دهم که علی ولی خداست

اینجانب اسماعیل نوذری فردی مسلمان و معتقد به ولایت علی(ع) و سایر امامان(ع) هستم و پیرو خط ولایت فقیه و اینک که این وصیت‌نامه را می‌نویسم از خدای باری تعالی می‌خواهم، تا لحظه آخر عمر من نور ایمان و ولایت علی (علیه السلام) را در دل من افکند ان شاءالله تعالی.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ ﴿١٠﴾ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿١١﴾ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَیُدْخِلْکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأنْهَارُ وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ ﴿١٢﴾ وَأُخْرَى تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ

آیات ۱۰ الی ۱۳ سوره صف

 آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک و آخرت نجات بخشد دلالت کنم؟ آن تجارت این است که به خدا و رسول او ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید؛ این کار (ازهر تجارت)  اگر دانا باشید برای شما بهتر است تا خدا گناهان شما را ببخشد و در بهشتی که زیر درختانش  نهرها(ی آب گوارا)  جاریست، داخل گرداند و در بهشت‌های عدن  جاودانی منزلهای نیکو عطا فرماید. این همان رستگاری بزرگ بندگان است؛ و باز تجارتی دیگر که آن را هم دوست دارید نصرت و یاری خدا و فتح نزدیک( سپاه اسلام) و بشارت رحمت به اهل ایمان است.

قبل از این که سخنی و صحبتی از چیزی بر روی این صفحه بیاورم، چه خوب و چه زیبا و چه بهتر سخن یا صحبتی که از جهاد شود چقدر در اسلام سفارش به جهاد شده و چقدر آیات و روایات متعدد در این مورد آمده و ما را دعوت به جهاد می‌نماید در همین چند آیه فوق که ذکر شد، خدای تبارک تعالی می‌خواهد با مومنان معامله کند؛ معامله‌ای بس عادلانه و باید گفت نجات دهنده، نجات دهنده از چی؟ از عذاب دردناک جهنم.

این تجارتی است که اگر اهل ایمان، خوب به آن توجه کنند سود عظیمی از آن خواهند برد. تجارتی که ایمان می‌خواهد و جان و مال و البته موقعی که ایمان آمد، یعنی ایمان کامل شد بذل جان و مال در راه حق تعالی خود آرزو می‌شود که فرد مومن اشتیاق دارد هر چه زود تر این جان ناقابل را بدهد و به لقاء الله پیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *