شهید شهرام امیریان

زندگینامه پاسدار شهید شهرام امیریان

تاریخ اسلام جز یک برهه، از صدر اسلام جوانانی چون جوانان ما سراغ ندارد. امام خمینی(رضوان الله علیه)

شهید شهرام امیریان در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده به دنیا آمد. از لحاظ هوش و استعداد در سطح بالایی بود و تحصیلاتش را تا سال دوّم نظری در رشته صنعت با موفقیت ادامه داد. شهید امیریان با شکفته شدن آثار بلوغ فکری به فرمان ولی امر و رهبر کبیر اسلام امام خمینی(رضوان الله علیه) مبنی بر حاضر شدن کلیه اقشار مملکت در صحنه‌های فعالیت برای اسلام در کانون‌های اسلامی از جمله انجمن اسلامی هنرستان صنعتی، تبلیغات مسجد جامع، تبلیغات کتابفروشی شهید مطهری، جهاد سازندگی بسیج سپاه پاسداران آغاجاری به فعالیت پرداخت.

شهید امیریان که به مکتب و مظاهر مذهب خویش علاقه بسیار داشت، نامش را از شهرام به صادق تغییر داد. وی به امر رهبر مستضعفان جهان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بسیج ملیونی توده‌های وسیع کشور برای دفاع و حراست از اسلام عزیز و قرآن کریم چند بار در دوره‌های تعلیماتی نظامی بسیج سپاه پاسداران آغاجاری شرکت کرد و خود را برای حضور در صحنه حق علیه باطل آماده ساخت و در روز ۲۶ تیرماه ۱۳۶۰ عضو رسمی بسیج سپاه شد. شهرام صادق در در تاریخ ۵/۵/۱۳۶۰ به اتفاق چند تن از برادران سپاه، بهنگام بازرسی خانه گروهکی در امیدیه مورد اصابت تیر قرار گرفته و به شهادت میرسد.

شهید امیری آن شب قبل از مجروح شدن به مادرش گفته بود، به خدا آرزوی شهید شدن دارم؛ و مادرش در جواب به وی گفته بود، چرا این حرف را می‌زنید، برادر بزرگ‌تر چندین بار جبهه رفت ولی شهید نشد تو می‌خواهی شهید شوی؟ که شهرام در جواب به مادرش می‌گوید، خواهید دید که من شهید خواهم شد. موقعی که آخرین لحظات عمر پربار خود را می‌گذراند سفارش کرده بود برایش نوار قران بیاورند؛ تا اگر زنده بود قرآن گوش کند و اگر هم شهید شد برای او نوار قرآن بگذارند.

روحش شاد و یادش گرامی باد

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *