شهید یوسف زیدانی

زندگینامه شهید یوسف زیدانی

آفتاب وجود مبارک شهید یوسف زیدانی در سال ۱۳۴۸ در روستای سرجولکی از توابع شهرستان امیدیه طلوع کرد. فضای زلال و صمیمی روستا به خانواده اصیل و مذهبی شهید محیط مناسبی شد تا یکی دیگر از مردان خدا در آن رشد کند و ببالد.

وی از همان بچگی به همراه پدربزرگش که معظم بود به مسجد می رفت. کلام خدا در کالبد پاک یوسف کوچک روز به روز جانی تازه می بخشید و مرغ وجودش را چون پند های بی قرار در سرزمین نور و معنویت جولان می داد.

دوران ابتدایی را در روستا پشت سر گذاشت و دوره راهنمایی را در روستای همجوار گذران روحیات خاص و خداگونه شهید از همان بچگی آشکار بود کودکی که در مدرسه از شاگردان خوب و ممتاز و در میان اهل محل عزیز و محترم بود.

قاری و معظم مدرسه بعد از گذراندن دوره راهنمایی در دانشسرای تربیت معلم شهرستان رامهرمز مشغول به تحصیل شد. حضور شهید در دانشسرا نه تنها از فعالیت های شبانه روزیش در بسیج نکاست بلکه فعالیتش را در پایگاه مقاومت روستانی دوچندان کرد.

شهید از گذراندن یک سال از دوره دانشسرا شهید دوباره داوطلب اعزام به جبهه نبرد حق علیه باطل شد ولی هر بار با مخالف پدرش که اعتقاد داشت اول باید درسش را تمام کند روبرو می‌شد. او بالاخره با اصرار زیاد و وساطت عمویش مهرماه سال ۱۳۶۴ توانست رضایت پدرش را به دست بیاورد و از طریق بسیج دانشجویی را جبهه جبهه شود و سرانجام در تاریخ ۲۴/۹/۱۳۶۴ در جزیره مینو بر اثر اصابت ترکش خمپاره چهره در نقاب و خون کشیده و شاد و بی قرار بر فراز میکده مستی عشق به پرواز در آمده و برای ابد عند ربهم یرزقون شد.

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *