شهید محمد قنواتی

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾ سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۱۶۹

زندگی‌نامه شهید محمد قنواتی

شهید محمد قنواتی فرزند جعفر در سال ۱۳۴۵ در شهر آغاجاری در خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در محیطی تربیتی و دینی پرورش یافت و با فضائل اخلاقی و مذهبی آشنا گردید. او افراد خانواده و دوستان خود را به انجام کارهای خوب و دینی هدایت و رهنمون می‌ساخت. وی همان ابتدا رابطه‌اش با والدین و اطرافیان بسیار خوب بود و با آنها با مهربانی و فروتنی بسیار برخورد می‌کرد و به همسایگان و دوستان در همه کارها کمک می‌کرد.

وی دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند .با توجه به شرایط زندگی و خانواده از ادامه تحصیل بازماند و به کار و تلاش پرداخت که پس از مدتی به استخدام شرکت پتروشیمی درآمد و به عنوان کارگر پتروشیمی مشغول به کار شد. با توجه به شدت گرفتن جنگ دشمن مناطق صنعتی و مراکز اقتصادی را مورد هدف قرار داد و بمباران هوایی می‌نمود.

شهید محمد قنواتی ضمن فداکاری و ایثارگری در تاریخ ۲۸تیرماه۶۷ در محور آبادان_ماهشهر بر اثر بمباران هوایی دشمن به فیض شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *